Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Likheter

Publicerad 2009-05-27 22:27:13 i Allmänt,

Jag brukar då och då komma på att små saker jag gör har jag gemensamt med andra i familjen. Men det är först när jag hör något någon gjort som jag kommer på det, eller då man får något återberättat, eller då man ser något själv. Det är lustigt hur egenheter kan falla samman ibland. Idag när vi satt och fyllde i bokningarna så skulle man fylla i uppgifter om de som skulle åka. Eftersom det var jag som skrev och det fanns en ruta där man skulle skriva i handikapp så kunde ju inte jag låta bli att skriva in "senilmongo" på R. Och precis när jag var klar så fick jag en sån flash att det där är nog en sån grej som flera av familjemedlemmarna skulle gjort... Har jag fel då eller?

Ett bevis på gemensamma egenheter fick vi i helgen när vi hade vart ute med mamma och H-O och kom tillbaka hem. Mamma ropade hej när vi kom in fast ingen annan var där. R tittade på henne och utbrast "gör DU också så där".. Jag brukar nämligen ofta säga hej till en tom lägenhet när vi kommer hem gemensamt....

Konstigt och kul =) Goder natter!

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2009-05-28 08:12:30

Hrm... Jag säger Hej då till ett tomt hus också... Ni tror inte att det har att göra med att det alltid var så många hemma hos oss, så av ren vana skrek man alltid hej och hej då ifall det var nån där?



Senilmongo... skrattar högt, vad säger R om det???

Postat av: Marianne

Publicerad 2009-05-28 08:23:53

Hm! Om "senilmongo" vore ett positivt uttryck, så hade jag inte reagerat alls! Konstiga kärleksord ni ungdomar har! Vi i familjen Karlsson fick alltid höra att vi hejade för mycket, men det struntar jag högaktningsfullt i!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela