Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Melodifestival och bio

Publicerad 2009-03-15 21:45:56 i Allmänt,

Då var det söndag kväll igen då och snart måndag. Jag hänger inte med riktigt, tycker att tiden går så himla snabbt! Och snart är det väl helg igen.. Jag tänkte dessutom bara jobba halvdag på fredag, det ska bli skönt =)

Melodifestivalens utgång igår blev en stor besvikelse. Luften gick ur oss i soffan och vi förstod ingenting. Vi känner noll för låten.. Men efter att ha läst olika bloggar så förstår jag att hon ändå är folkets val, så jag får väl finna mig i det då. Men jag vet inte om jag kommer hålla på henne i stora festivalen... Vi röstade på Alcazar och EMD, var nog dumt att vi valde två istället för att satsa på en... Men vi röstade i alla fall.

Ikväll har vi varit på bio och sett män som hatar kvinnor, stora slongen var full, det har jag nog inte varit med om förut. Filmen var helt okej dessutom. Men stolarna är katastrof, man sitter inte bra där :/ Borde man inte kunna få mjuka stolar när de tar så bra betalt... Det tycker jag nog i alla fall =)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-16 16:28:43

Jag röstade också på Alacazar o EMD! Men precis som du så har jag märkt att många gillar vinnarlåten. Hon är ju begåvad/proffsig och har mycket utstrålning i alla fall, vi får väl se vad resten av Eurovision-länderna tycker! Kram

Postat av: Stina

Publicerad 2009-03-25 19:49:53

En sen kommentar, men ändå. Svenska folket är trötta på att komma sist i ESC. Därför gjorde de en djärv satsning och röstade fram ett bidrag som faktiskt kan ha en chans. Vi vinner ingenting i öst med mainstream som EMD/Alcazar etc. Så det är är för vår fortsatta överlevnad i tävlingen, men om detta inte funkar så slutar iaf jag tro på ESC som något för Sverige.

Postat av: Stina

Publicerad 2009-03-29 22:45:27

En sen kommentar, men ändå. Svenska folket är trötta på att komma sist i ESC. Därför gjorde de en djärv satsning och röstade fram ett bidrag som faktiskt kan ha en chans. Vi vinner ingenting i öst med mainstream som EMD/Alcazar etc. Så det är är för vår fortsatta överlevnad i tävlingen, men om detta inte funkar så slutar iaf jag tro på ESC som något för Sverige.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela