Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Sofforna!

Publicerad 2009-01-23 10:59:49 i Allmänt,

Sofforna är verkligen skitsnygga! Jag var lite nervös över det bruna eftersom vi bara sett en tygprov och inte en hel soffa med färgen. Men det blev jättebra! Det är en mysig brun och inte alls murrigt, dessutom är det vävt (eller något) så det blir ju även lite struktur i det hela. Det enda problemet är att tvåsitsen är större än den förra så det är inte helt optimalt med placeringen. Men vi sitter ju inte i den till vardags så det är egentligen inget problem. Dock har vi båda rusat in i soffan eftersom den inte står på samma plats som den förra ;) Men man vänjer sig nog snart.


Nu ska vi bara hitta en ny matta också, och gärna nya gardiner, men det är så svårt med gardiner tycker jag.... Och så nya kuddar som passar =) Ibland får jag lite dåligt samvete över allt vi köper, R har köpt Wii Fit i veckan också, så vi är rätt duktiga på att handla saker. Men samtidigt så känner jag att det är väl just nu som är tiden för oss då vi kan unna oss en massa saker och köpa både sånt man behöver och inte behöver. Vi har ju ändå ett visst sparande så det är ju inte direkt så att vi har slut på allt vi äger. När vi i framtiden  lever "svensson-liv" så kommer det ju bli andra rutiner. Så det gäller väl att passa på nu väl?! Dessutom tycker jag det är underbart kul att köpa saker till hemmet och förändra lite här och där. Det är ju det hela som gör att jag trivs så himla bra hemma ;)


Ikväll blir det date på kinarestaurangen, ska bli gott =) Sen är det hem till TV-soffan som gäller!

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2009-01-23 11:09:30

Lycka till med nya sofforna och se upp så ni inte slår er alltför mycket! För övrigt önskar jag att jag var lika ung som ni!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-01-23 21:16:26

Men....får man inte se någon bild...

Jag är ju nyfiken på hur det blev.. Se så, fram med kameran nu

Postat av: mammis

Publicerad 2009-01-23 22:24:29

Jag är också nyfiken som attan var har du kameran min kära dotter?? Vi kom ju en vecka för tidigt, fast bara av den anledningen. Varför ska man vara skapt med så stor nyfikenhet? Gardiner är kul, J1 kan säkert ge goda råd om du skulle behöva några. Runda hörnen så ni inte blir gula å blå nya vanor tar lite tid.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela