Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Man vaknar till...

Publicerad 2009-01-26 10:04:57 i Allmänt,

Jag är hemma från jobbet idag och låg i sängen och hade nog somnat. Då vaknar jag till av "flyglarmet" och spärrar upp ögonen. Det är inte måndag och klockan är inte 15... därför borde de inte testa det nu. Tittade ut genom fönstret, men allt såg ut som vanligt. Tänkte att textTV eller TV kanske hade någon information, men inget på textTV och inget på nyheterna. Det var lokalnyheterna på fyran, och eftersom digitalTVn sänder TV4 Stockholm fick jag slå över till "vanliga" 4an. Men de pratade bara sport... Men så i slutet av programmet så sa programledaren, vi kommer fortsätta med rapporteringen från branden på Blue Moon Bar i Nyköping så fort vi vet mer.... Jag kände bara "nej..." Tittade på SNs sida och såg att larmsignalen hade sänts ut på grund av branden och att de som bor nära ska stänga ventilation och fönster, vi bor inte nära så det är ingen fara, däremot bor vi nära larmet märkte jag....

Hur som helst så är jag förbannad... Nyköping har drabbats av flera svåra krogbränder de senaste åren, två krogar har brunnit ner helt och har tvingats bygga upp hela sin verksamhet på nytt. Det är uppenbarligen någon som tycker att konkurransen är för hård. Blue Moon Bar har varit utsatta för hot och varningar om att de inte ska öppna, men ägarna har gjort det ändå och inte velat ge sig. Det hela började i julas tror jag, möjligen att det varit något försök innan, men det var några dagar efter jul som första attentatet skedde i alla fall. Man har liksom väntat på att något ska hända, spetsat öronen när nyheterna kommit och så vidare. När vi hörde om det efter jul blev vi inte förvånade, det kändes bara hopplöst och upprörande. De fick stänga och jobbade hårt med att kunna öppna igen, de ville inte ge sig.

Polisen hade inga bra bilder på de som utfört attentaten eftersom inte alla övervakningskameror varit på (smart..), men det fanns bilder. BMB öppnade i alla fall igen, några dagar senare skedde ett nytt attentat och nu hade man bättre bilder, och faktiskt greps några misstänkta. Men de är släppta igen eftersom man inte kunde hålla dem häktade eller något. Och nu i morse så var det alltså dags igen, och den här gången verkar det som om branden är så pass kraftig att den kommer förstöra... Det bor ju folk där också, varför ska de behöva vara rädda. Varför ska Nyköping ens behöva stå ut med detta? Det är ju för jävligt! Branden började vid åttatiden, bryr de sig inte ens om att det är folk ute längre eller? Man undrar bara vad det är som händer.... Man tycker ju att polisen borde kunna lista ut vem som är den stora hjärnan bakom det hela, för det är ju uteslutet att det är ett sammanträffande. Tycker så himla synd om ägarna, jag tänker på min oro för att något skulle hända, hur har då deras varit...

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-01-26 15:48:02

Usch vilken start på dagen... INgen risk att man försover sig alltså..

Hur som, jag har utmanat dig i min blogg :)

Postat av: Jeanette

Publicerad 2009-01-26 19:25:14

Jag blir så ini h-e förbannad på såna idioter! Usch och fy!

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-01-27 09:52:00

Urk burk vilka ligister det finns.



Har du fått Rs sjuka, eller varför är du hemma? kramis

Postat av: Josefin

Publicerad 2009-01-27 13:51:33

Jag slapp faktiskt Rs sjuka =) Jag är dålig i magen, så därför är jag hemma. Hoppas att ni blivit friska nu?! kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela