Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

How could Wii know?!

Publicerad 2009-01-30 12:16:09 i Allmänt,

Jag är lite klantig av mig, det är inget jag förnekar. Och det är nog inte heller något som överraskar min omgivning. Och om jag berättar för sambon att jag ramlade i mossen när jag var ute i skogen för att leta efter en plats att uträtta mina behov på så tycker han inte det är så konstigt. Eller då jag berättar att jag plumsade i dalälven när jag var lite för att jag fick för mig att försöka nå en gren som säkert var full av fiskedrag, det tycker han inte heller är så konstigt. Det är vardag för mig att klämma fingrar och slå i möbler.

Dock är det en sak som förundrar mig, som är väldigt komisk! På våran spelkonsol Wii så kan man göra sig en egen gubbe, en Mii, denna kan man göra ganska lik sig själv. Och när man spelar spel där man använder sin Mii så dyker oftast den andrer Miigubbe upp. När vi spelar Wii fit så väljer vi våra gubbar, och om R är ute och joggar så möter han ofta min Mii, och vice versa. Och nu till det komiska. Härmodagen när R var och joggade så närmade han sig min Miigubbe, och precis när han springer om henne så trillar hon!!!! Jag hade inte sett någon annan ramla där tidigare, och har inte sett det efter heller.... Så min fråga är, hur sjutton kunde spelet veta att det där var så pricksäkert det kan bli.....? Det kan man undra... Vi hade i alla fall väldigt roligt åt det hela =)

I morgon ska vi till Gnesta, det ska bli så kul! Först ska vi kika in hos pappa och se hur de har det i ombyggnaden, ska bli väldigt spännande =) Sen är det kalas hos lilltjejen som ju fyllde år igår. Det ska bli så kul att träffas igen, och underbart att träffa syskonbarnen också!

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2009-01-30 22:13:13

tar mig för magen och skrattar gott

Postat av: Maria

Publicerad 2009-02-02 16:33:41

...och Henrik :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela