Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Nu är det vår!

Publicerad 2009-04-01 18:37:26 i Allmänt,

Nu har väl ändå våren kommit för att stanna? Idag har temperaturen legat runt tian och solen har fylgyllt dagen, det är verkligen så himla underbart! Jag såg årets första kawasaki idag också, det är lycka i en ask det =) Dessutom såg jag en raggarbil med tillhörande raggare. Nu är det bara att vänta på att aktersnurran (glassen i hamnen) ska öppna också! Jag känner redan att energin kommer tillbaka. Jag är så trött hela mörka hösten och vintern, men nu äntligen känns det som om jag håller på att vakna =)

Vi var till Eskilstuna idag på länsträff, jag åkte på att köra. Jag tycker inte om att köra i andra städer än Nyköping, men det gick bra att köra i Eskilstuna. Enda problemet jag hade var att hitta infarten till parkeringen, men trots att jag fick ta en liten extra runda i stan så gick det bra, inte illa va ;) När vi skulle hem så valde jag en väg som jag hittar utan bekymmer. Mina kollegor var väldigt impade över att jag verkade hitta så bra, så då blev jag tvungen att avslöja att jag bott istan ;)

Bara två dagar kvar på denna vecka, inte klokt vad snabbt det går... I morgon ska vi på tråkig kurs/föreläsning. Något som vi blivit tvingade att gå, det ska öka förståelsen mellan oss anställda. Men jag kan inte direkt påstå att de lyckas så himla bra. Och man kan ju särskilt ifrågasätta det när hon som startat det hela går in och kritiserar några kollegor till mig för något de gjort i sitt jobb. De agerade helt rätt och i syfte att det kan vara fara för folks hälsa. Men hon var upprörd över att det drabbade en lokal näringsidkare... Vad då förståese för varandras yrkesroll...? Men det är bara två tillfällen kvar nu, så det är väl bara att hålla ut...

Kommentarer

Postat av: mammis

Publicerad 2009-04-01 21:35:39

Ja nu är det vår!! Äntligen hurra........

Postat av: Maria

Publicerad 2009-04-02 09:21:16

Jag plockade tussilago igår.. Det om nåt är väl vårtecken. Så åt jag årets första mjukglass i solen igår :)

Postat av: Marianne

Publicerad 2009-04-03 07:07:49

Vi har hört och sett en stare. Härligt! Jo, ett litet tips: installera den där födelsedagspresenten, så kommer du att hitta hur bra som helst ;) Vi ses i Påsk!

Postat av: Martin

Publicerad 2009-04-05 21:59:24

Hej vännen! Kommer ni vara hemma något i påsk? Vi ska åka till Nyköping någon av påskdagarna (inte annandagen) och vi vill gärna hälsa på er :). Hör av dig! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela