Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Borås, Borås!

Publicerad 2009-04-27 12:36:12 i Allmänt,

I fredags vid lunchtid så åkte vi till Borås på en liten minisemester. R skulle spela en tävling så jag passade på att följa med och så bokade vi in oss på ett hotell. Borås är verkligen fantastiskt vackert den här tiden på året. Det kryllar av körsbärsträd i Borås, och de är i full blom just nu så det var underbart! Dessutom var ju vädret helt suveränt. I fredags skulle vi ut och äta, vi hittade en trevlig restaurang där vi började med vitlöksbröd. Till huvudrätt tog jag kolgrillad oxfilé med kantarellsås och potatisgratäng, mums! Sen var jag dum nog att lockas av deras glass med hallon. Så vi beställde in det också. Efter en kula var jag proppmätt, men eftersom jag tyckte det kändes dumt att lämna glass så tröck jag i mig det ändå.... men det skulle jag inte ha gjort. Jag fick j'''''t ont i magen och fick uppsöka toalett. Enda resultatet blev där att jag kände det som om jag skulle kräkas plus att hela rummet snurrade. Så jag fick stappla ut till R och be att vi skulle gå. Promenaden tillbaka till hotellet var inte kul, kändes som om jag fyllt både magen och strupen med mat... På hotellet kunde jag dock besöka toaletten i lugn och ro, och efter lite vila på sängen kändes det bra igen. Så vi gick ut på en promenad i den vackra vårsolen. Återsåg ån och den vackra parken =)

På natten sen sov jag inte så mycket eftersom jag har lite problem med mjuka sängar och kuddar. Dessutom kände jag mig klarvaken. Men det spelade tydligen ingen roll för jag var pigg och glad under lördagen ändå! R tränade och jag gick i affärer. På eftermiddagen gick vi och köpte picknickmat och åkte ut till vårat gamla picknickställe vid en bäck. Det kändes underbart att sitta där igen =) Sen gick vi en promenad i skogen, nostalgiskt värre var det hela, men jättemysigt :)

På söndagen gick jag till djurparken och tittade på och fotade alla djuren. Ska kolla på dem ikväll och förhoppningsvis lägga ut lite bilder här senare. När vi sedan kom hem sjönk vi ner i soffan framför en film. En lyckad helg, men alltid skönt att komma hem =) Jag tror vi la oss vid halv 10 och jag somande ganska direkt. Och det var nog den skönaste nattsömnen jag haft på mycket, mycket länge! Vad underbart det är när man får sova gott! Jag är inte så bortskämd med det!

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2009-04-27 14:45:35

Vilken fin helg ni hade :-) Det hade vi också! Mycket omväxlande och behaglig ända tills vi fick veta att några typer i en gammal VW-buss spanade in vår affär lite för närgånget igår kväll. Tur man har observanta vänner i byn! Har vi ännu mera tur, så återkommer inte "spanarna".

Postat av: mammis

Publicerad 2009-04-28 22:32:31

Allt till 100% lyckat. Så härligt för er! kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela