Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Inte normalt beteende!

Publicerad 2008-09-18 16:30:19 i Allmänt,

Grannen bredvid måste drabbats av sinnesförvirring igår. Först hade hon fest ett tag fram til 11-12 nånting, och det kan väl vara okej om det händer mitt i veckan någongång om året. Sen gick de väl ut för då blev det tyst, fram till halv 4. Jag vaknade av att det var oväsen i trappan, någon minut senare drar någon på musik på vääääldigt hög volym. Och det skrålas och sjungs därinne på onormal volym.

Jag kunde ju inte sova såklart, men R sov 50 minuter till. Men slutligen vaknade också han. Han var till och med ut och kollade vilka det var så vi vet vilka vi ska säga till... 20 i 5 slutade de sen. Jag hann slumra till men vaknade strax efter 5 igen då Rs klocka gick igång. Somande till när han gick upp, men vaknade med ett ryck vid halv 6 igen då jag hörde en dörr stängas. Blev fundersam om R gick utan att säga hej då, men insåg att det inte var så. Slumrade till lite, men vaknade vid 6 igen då R skulle säga hej då. Var astrött och ville sova, somnade nog nästan till 20 över då min klocka gick igång. Sen pågick en kamp med snoozeknappen fram till 7 då jag tvingade mig själv att gå upp. Just nu känns det som om ögonlocken är väldigt tunga... Men vad har man för IQ då man har fest kl. halv 4 en vardagskväll?? Lite hänsyn måste man ju ändå visa...

Jag kanske egentligen inte ska klaga över om en natts sömn blir förstörd när min stackars syster drabbas av det varje natt. Men det som irriterar mig är väl egentligen hur man kan vara så hänsynslös mot sina grannar..?

Kommentarer

Postat av: mammis

Publicerad 2008-09-18 20:53:48

Det verkar inte klokt att festa så grymt en lill-lördag, ingen förvarning heller till alla heltidsarbetande grannar, fy 17 så lågt. Fast det hade ju inte hjälpt ni skulle varit lika trötta idag i alla fall. Jämför inte detta med din "stackars" syster, som har det ganska mysigt fakiskt. Har du glömt våra mysstunder till tresnåret på morgnarna, å du är nr 3 av syskonen!! Jag älskar dig ändå, eller kanske just därför, vad vet jag! Kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela