Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Vattenläcka

Publicerad 2008-11-18 12:41:44 i Allmänt,

I morse vaknade vi kl 5 av något konstigt ljud igen, vi har inte lyckats identifiera vad det var. Hur som helst tyckte jag att jag ändå kunde gå på toaletten när jag ändå var vaken. Jag märkte att det kom dåligt med vatten och gick till R och sa att det nog var något fel på det. Försökte somna om igen men Rs klocka ringde ju snart, han gick upp och kunde konstatera att det inte fanns något varmvatten. Jag försökte sova men kunde inte koppla av så jag gick upp och tappade upp massa kallvatten ifall det skulle vara så att allt vatten försvann. Varken jag eller R kunde duscha i morse, och vi som båda två gärna alltid vill duscha varje dag. R kunde duscha på jobbet men jag fick tvätta mig med lite kallvatten. Som tur var så kunde jag i alla fall rädda håret med en plattång ;) Och lyckligtsvis så ser det inte smutsigt ut, även om jag tycker det känns obehagligt...

Hur som helst så har det blivit en stor vattenläcka och nästan hela stan är drabbad. Men det verkar som om det kommer vara fixat till ikväll i alla fall, men att missfärgningar kan förekomma. Fast vi hade varmvatten som såg bra ut precis när jag skulle gå, får se hur det verkar ikväll. De har i alla fall lyckats leda vattnet en annan väg, så det är ju positivt. Stackars arbetana som måste vara ute i ruskvädret, tur det finns såna hjältar som rycker ut =)

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-11-19 10:39:15

Hur gick det sen?

Postat av: Josefin

Publicerad 2008-11-19 12:05:31

Sen gick det bra, vi hade vatten vid åtta igen och alla hade vatten vid lunch. Vårat vatten ser bra ut, men för att vara säkra kokar vi vattnet och låter bli att tvätta några dagar. Väldigt snabbt fixat var det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela