Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Snygga reflexer

Publicerad 2008-11-15 15:54:33 i Allmänt,

För några veckor sedan pratade jag med R om att jag tyckte att det borde finnas snygga reflexer, som man kunde ha på sig som en brosch eller så. Och att nog fler skulle använda dem då. Jag tror inte att han såg det som ett lika världsligt problem som jag ;) Men i alla fall så sökte jag på nätet men hittade mest folk som hade samma åsikt, men inget ställe där man kunde köpa lite roligare reflexer. Men så häromdagen när jag läste i en av de bloggar jag brukar läsa så var det en tjej som faktiskt hade en snygg reflex som hon hade köpt på guldfynd, så igår gick jag dit för att kolla och hittade dessa fynd;







Så nu har jag tre fina reflexer som gör att jag syns bra i mörkret =)

Ikväll ska vi hyra en skräckis, min längtan efter läskiga filmer är alltid stor i dessa mörka tider! Jag tror nog att vi ska försöka ta oss till videobutiken för en gångs skull. För det mesta köper vi filmer, eller hyr på TVn, men jag saknar ett besök i en riktig videobutik, så det får nog bli så ikväll =) R Jobbar idag så jag är ensam i residenset ett tag till.

Gick inte upp förren kvart över 12 idag, är ju som värsta tonåringen ;) Men jag behöver verkligen sova på helgen, det tar så mycket på mina krafter med vardagar i veckorna. Fast i morse vaknade jag vid sextiden av att våran störda granne sprang i trappen och pratade för sig själv, sen slamrade de och slog i dörrarna och jag vete i 17 vad de höll på med... Sen kunde jag inte sova på ett tag för att jag var nervös över vad som skulle komma näst, men R sov vidare som vanligt.... Sen vaknade jag vid 8 då R skulle upp, och sen vaknade jag någongång under morgonen av att den galna grannen höll på och skrek igen... Sen vaknade jag med ett ryck vid tio när R skulle säga hej då, så det var egentligen inte förrän dess som jag fick två timmar bonussömn igen =) Men det är så skönt att ligga kvar i sängen och halvsova och känna att man faktiskt både FÅR och kan =)

I onsdags var jag så trött så jag nästan var helt utmattad. Det blir liksom så mycket att jobba till 17, gå hem fixa mat och äta, klockan blir ju halv 7 innan man blir ledig. Sen är det alltid massa som ska göras med tvätt och plock och sånt... Men i torsdags tog jag ledigt från bestyren efter jobbet och struntade i att laga mat. Spelade musik hela kvällen och låg i soffan och sjöng, då kom jag ihåg att det faktiskt ligger mycket sanning i det där att när man sjunger så utlöses det samma saker som när man skrattar, så jag blev pigg och glad och kände mig som en ny människa med nya krafter igen. Men var ändå tvungen att sova massa idag ;)

Tänk vad skönt det vore med 6 timmars arbetstid istället för 8.... =)

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-11-16 10:28:57

Vill bara säga att reflexer ska placeras långt ner på armar och ben, för att synas bäst. Det menar i alla fall Vägverket. Har R också utrustat sig med reflexer?

Postat av: mammis

Publicerad 2008-11-16 18:41:08

Jag såg några snygga reflex på apoteket jag. Fast jag har ju fått en reflexväst av min granne så jag är nöjd!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-17 09:30:25

ska bara tala om jag oxå har bra reflexer,

vet inte om jag ärvt dom eller om jag övat upp dom. men dom kanske inte är så snygga.

Postat av: Josefin

Publicerad 2008-11-17 19:45:08

haha Är det lillebror som har reflexerna eller ;)

Postat av: mammis

Publicerad 2008-11-17 21:47:15

det är nog lillebor..... men vem har han övat på?

Postat av: Joakim

Publicerad 2008-11-18 10:00:28

hmm det kanske var jag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela