Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Ny kategori

Publicerad 2008-11-19 17:22:27 i Allmänt,

Idag när jag skulle gå hem från jobbet så gäspade jag så jag trodde käkarna skulle gå ur led. Var så otroligt trött så jag trodde jag skulle somna på stubben. Men så när jag kom utanför dörren så fick jag se någonting som gjorde mig så otroligt glad. Och med ett leende började jag gå hemåt, såg då ytterligare något som gjorde mig ännu gladare. Och plötsligt var jag inte alls trött längre.

När man promenerar så hinner man tänka så mycket, så även idag. Så under min promenad hem så funderade jag på två ord som mamma kommenterat ett av mina inlägg med "fånga dagen". Det var precis det jag hade gjort, och så kom jag att tänka på hur viktigt det är att ta vara på de små ögonblicken. Precis som min syster också hade tänkt på i ett av sina blogginlägg, att de det fina även i de små stunderna. Så därför bestämde jag mig för att skapa en ny kategori i bloggen. "Fånga dagen", där ska jag skriva ner dessa stunder som kan göra en grå dag vacker. Och det är den delen jag vill minnas med dagen, inte allt annat som bara flyter på och tröttar ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela