Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Helgen

Publicerad 2008-11-17 19:29:38 i Allmänt,

Har haft en underbart skön helg (som redan har passerat och en måndag också dessutom). I lördagskväll blev det två filmer. Först blev det Stephen Kings "The Mist", det var mycket specialeffekter och det var en film om konstiga varelser som var riktigt bra gjord, det är alltid kul =) Gillade allt utom slutet. Sen såg vi en österrikisk film som hette "hotel", den var inte så bra. Men jag hade läst om den innan att "först händer ingenting... sen ingenting och sen är filmen slut", ungefär så var det faktiskt ;) Fast när man väntade sig det så funkade det ändå... Den hade också knasslut! Men det viktiga är att man har det mysigt. Tände en massa ljus överallt!

På söndagen tog vi det lugnt och spelade TVspel, det är verkligen megakul att spela på Wiin tillsammans! Sen ville jag åka till Mio och titta på soffor. Vi har pratat lite om att köpa nya, men inget konkret direkt. Dock har jag kollat runt en del och visste att det fanns ett erbjudande på Mio. Så vi åkte i alla fall och kollade på soffor, provsatt en massa och hittade till slut två som vi gillade. Och efter att ha provat dem ett tag var vi överens om att vi gillade sofforna som det var erbjudande på mest. Och det råkade visst bli så att vi köpte dem =) R tycker det är väldigt roligt att jag säger "bara titta" och att det sen blir köp, men jag tycker man ska slå till när det känns rätt, och man har råd förstås. Men nu får vi glömma det hela ett tag eftersom det dröjer 8 veckor innan de kommer!!!! Ska de bygga dem helt från grunden kan man undra... Vi tog hemkörning också. För 200 spänn kör de hem sofforna och bygger ihop dem dessutom, det är ju perfekt =) Och för ytterligare 200 så tar de med sig de gamla... Sofforna ser i alla fall ut så här;





Det är en 2-sits och en 3-sits. Vi tyckte det blev bra så, man måste ju inte ha Divan bara för att det är inne, dessa är praktiska, snygga och sköna. Fast vi köpte dem i mörkt brunt, det är lite 70-talstyg, men ljuva 70-tal eller =) Längtar efter dem! Och något som är bra med dem är att det finns en lila kudde på hemtex som är som gjord för att passa i den soffan. Jag har vridit på den hur länge som helst men inte köpt dem eftersom vi inte behöver den. Men nu kommer vi ju behöva den ;) Tänk vad livet vore enklare om jag inte var så ruggigt förtjust i piff och pynt! Fast tråkigare kan jag ju tro... Men säg den heterosexuella man som går och drömmer om ett par ljuslyktor i några veckor och sen blir lycklig och glad då han bestämmer sig för att köpa dem. Han kan nog uppskatta dem på plats, men skulle aldrig komma på att köpa dem? Jag kanske har fördomar, men köper han dem är det enbart för att han tycker att de är praktiska ;)

Hur som helst, nya soffor kommer sitta fint. Vi har ju faktiskt bara begagnad, begagnad soffa, på tiden att vi köper en egen ihop =) Tjejen i butiken frågade vad VI hette i efternamn, så vi antog att man i vanliga fall är gifta då man köper soffa ihop ;)

Nu ska jag se sjukhuset, hoppas ni har överseende med stavfel och sånt eftersom jag inte hinner kolla det!

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-11-18 10:07:41

Grattis! De ser väldigt fina ut! B och jag provsitter dem gärna någon gång i vår ;-) Man kan behöva något fint att se fram emot, när vädret är så här skruttigt. Frost i morse och regn nu! Pynta på du bara! Det tål han säkert. Han får ju i alla fall en glad och nöjd sambo!

Postat av: Jeanette

Publicerad 2008-11-18 12:58:42

Postat av: Jeanette

Publicerad 2008-11-18 13:00:05

De var jättesnygga!! Eftersom vi systrar har en tradition av att ha likadana möbler kanske vi också ska ta oss en tur till Mio... ;o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela