Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

En byråkrat som kan tänka..

Publicerad 2008-11-07 14:06:42 i Allmänt,

... blev jag omnämnd som idag, alltid något ;) Men fy vad jag avskyr ordet byråkrat.... Det var en man som ringde och hade laddat upp med en massa "påhopp". Jag lät honom prata ur sig det han gått och tänkt på och sa sen att det inte alls fanns någon anledning till att vi skulle agera på det viset han befarade. Då tog han ett nytt andetag och hurrade för att det fanns en byråkrat som kunde tänka... Han kallade det även för ljuv musik, och det förstår jag. Men det är inte så lätt alla gånger. För det mesta så brukar det gå att komma fram till en lösning med upprörda människor, men ibland måste jag tyvärr vara hemsk för att jobbet kräver så. Då får man försöka förklara anledningarna så gott man kan och lyssna på deras argument. Men idag kunde jag vara en snäll byråkrat, det är alltid trevligast =)

Kommentarer

Postat av: Martin

Publicerad 2008-11-08 14:02:40

Även vi byråkrater är människor som kan tänka, iaf de flesta av oss =). Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela