Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Dessa underbara helger!

Publicerad 2008-05-17 17:58:20 i Allmänt,

I morse tog jag en sån där lååååång sovmorgon igen! Det är alltid extra skönt att sova när det är mulet och regnigt ute. Då känns det som man kan ligga kvar i sängen utan dåligt samvete! R är i Mjölby i helgen och golfar, så jag kan dessutom göra precis vad jag vill när jag vill, skönt emellanåt. Men ärligt talat så föredrar jag helgerna tillsammans, det är alltid roligare att vara två.

Jag har inte gjort någon nytta direkt, bara slackat. Däremot har jag lagat en lång och god middag, det händer ju inte så ofta längre att jag lagar mat eftersom R gör det på vardagar. Dagens middag blev köttfärslimpa med oliver i och med klyftpotatis och fetaoströra till. Gott, gott! Blir matlåda till tisdag också =) På måndag är det kurs i sthlm igen, får se om det blir någon god lunch som bjuds då. Det är alltid ett lotteri sånt där, ibland är det supergott, och ibland bara väldigt märkligt ;)

image145

Igår var vi riktigt strula på affären. Vi visste att vi hade 688 på icakortet och 25 extra med en bonuscheck. Så vi tänkte att det skulle räcka. Eftersom vi självscannar så hade vi koll på att pengarna skulle räcka. Och det sista vi skulle köpa var glass som det var 10 kronor rabatt på. När vi sedan skulle betala så skulle pengarna räcka ganska precis. Men rabatten på glassen gick inte in så det fattades 6 kronor. Den stackars personalen som skulle hjälpa oss kunde få ihop någon förklaring, och R var väldigt envis eftersom vi behövde rabatten för att inte behöva betala med vanligt kort. Hon försökte med att vi redan utnyttjat rabatten eller tagit fel vara, men vi visste ju att vi var berättigade rabatten. Och det insåg hon också efter ett tag, men hittade ingen förklaring, så det slutade med att hon fick längga in den manuellt och vi kunde betala med ICAkortet. Vi lyckaeds alltså få ihop det med 4 kronor kvar på kortet, rätt snyggt jobbat ;) Vi funderade på när vi gick därifrån om hon kanske trodde att det var våra sista surt förvärvade slantar ;) Men glassen smakade extra gott sen när vi hade fått jobba lite för den. Det är världens godaste glass, Hägen-dazs!

Lyssnar på mitt favoritradioprogram Christer i P3 nu, härligt att man kan lyssna på program i efterhand på deras hemsida!

Kommentarer

Postat av: mammis

Publicerad 2008-05-18 14:35:05

Är man inte hungrig....så blir man MUMS vad gottis det ser ut. Inte har jag någonsin vågat pendla så nära nollvisionen med min scanning. Tuffingar!
Tar glasstipset med mig nästa gång jag uppsöker ICA.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela