Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Dag 2

Publicerad 2008-05-30 19:31:27 i Allmänt,

Idag var jag ute och fotade lite mer. Dels provade jag med optisk zoom och dels med både optisk och digital. När jag använde den digitala så blev det oskarpt, jag vet inte om det beror på att det blir för hög upplösning eller om det går och få skarpt. Jag har egentligen inte lärt mig inställningarna man kan göra på egen hand, så det är säkert mitt fel. Men var lite nyfiken på hur nära man kunde komma. Får fortsätta att läsa i boken. Men hur som helst, eftersom ni skulle få följa min utveckling så lägger jag ut några från dagens experiment också. Men de första bilderna är med endast optisk zoom.

image160

image161

image162

image163

image164

image165

Kaja, Pilfink och björktrast tror jag mig veta, och en grönfink kanske?

Kan förresten konstatera att våra hängrännor verkligen behöver målas ;)

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-05-30 19:45:33

Pilfinken är en Gråsparv, men annars är det nog rätt, tror jag. Skärpta bilder ;-)

Postat av: mammis

Publicerad 2008-05-30 22:20:46

Jättefina bilder. Den hängrännan visar jag inte HO. Fina fåglar ni har i området, gråsparven är t.o.m. en hane, honan ser annorlunda ut. Här hade vi en stenknäck som drack ur fågelbadet igår. Det var häftigt att få se den.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela