Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Lindbacke

Publicerad 2008-06-06 19:53:13 i Allmänt,

Idag bestämde vi oss för att knata iväg till vårat närmaste naturreservat Lindbacke. Vi tog med termos och filt och gick förbi macken och köpte bullar. När vi hittat en skuggig plats tog upp vi muggarna för att hälla upp kaffe. Jag höll upp en mugg och tyckte att det rann dåligt så jag sa helt appropå och skrattade "tänk om ingen av oss kom ihåg att fylla i kaffe nu då". R hade nämligen hällt i en liten skvätt först som var kvar sedan morgonkaffet, så jag skojade om att det var det enda vi hade emd oss. Men skrattet fastnade i halsen då det visade sig att ingen faktiskt hade hällt på kaffet..... Det blev en liten skvätt, en varsin klunk visade det sig. R blev lite förnärmad och skulle gå hem och hämta kaffe, men jag tyckte att det skulle ta för lång tid. Så det blev lite mjölk och bulle istället, för mig räckte det gott eftersom jag egentligen inte var kaffesugen, men R ville gärna ha kaffe. Men jag tror han kom till ro till slut.

R satt sedan kvar i skuggan medan jag gav mig ut i backen och fotade. Det var inte så kul att vara naturfotograf idag, det var extremt varmt uppe på kullen i solen, men lite bilder blev det såklart. Här kommer ett smakprov.


Den här är från tomten i och för sig, ett träd/en buske som är riktigt fint då
det blommar!


Visst är detta en kattfot i sent blomningsstadie?


Blodrot




Gråfibbla


Nyponros


Tjärblomster


Jungfrulin (tack mamma)


Gulvial


Vacker vy över vidderna






Lärkträd

Hjälp mig gärna med blommorna om någon är fel eller om jag inte kunde =)

Kommentarer

Postat av: mammis

Publicerad 2008-06-07 22:30:15

Vilka fantastiskt fina bilder du tar. Högsta klass. Trädet ser ut att vara en rosenhagtorn. Den lilla blåa är jungfrulin. Helt rätt att det är för lite rött på nästa, det är en gulvial. Kram

Postat av: "Svärmis"

Publicerad 2008-06-08 07:14:49

Ljuvliga bilder! Tack "mammis" för namnen, som fattades! Rosenhagtorn klarade jag, för ett så´nt träd har vi. Jag blev mycket gripen av kaffehistorien. Det är så´nt som kan hända, när man litar på varandra. Fortsätt för all del lita på varandra ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela