Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Blixtrar och dunder!

Publicerad 2008-06-23 12:45:53 i Allmänt,

Vilket jäkla oväder det var i natt! Var tvungen att peta på R så han kunde dra ur alla kontakter. Jag gillar inte åskan, eller mullrandet i sig är väl ingen fara. Men när det blixtrar i hela rummet och sen smäller så det känns som om hela huset skakar då tycker jag det är obehagligt. Då får jag lust att gömma mig under något bord som man kunde göra när man var liten. Men det var bara att vänta ut ovädret och regnet. 18 mm hade det visst kommit, och då tror jag allt kom på några minuter! Tror jag kände på mig att det var på gång, satt och lyssnade igår kväll efter mullrande, men hörde inget... Det blev lite dåligt med sömn i natt, den där jäkla fotbollen höll på till halv 12, dessutom vann fel lag, och sen vaknade jag av åskan och kunde inte somna om förren efter en timme eller så.... Fast är ändå inte så trött som jag borde vara, men börjar bli lite tung i huvudet... Blir tidigt i säng ikväll, det är ju fotbollsvila ;)

I övrigt har det varit en skön midsommarhelg. I lördags storstädade jag lägenheten och skurade till och med. Det behövdes verkligen! Jag är känslig mot damm, så när jag börjar nysa och konstant är täppt då vet man att vi slarvat med städningen... I söndags tog jag det däremot lugnt, det var skönt det! Och själva midsommarafton var väldigt trevlig! Jag satt och myste en hel del med I, hon är så supergo den tösen. Hon har ärvt knasanlagen, det är helt klart, hon är så himla rolig ibland, man funderar på vart hon får allt ifrån ;) Jag är verkligen superlycklig över att ha en så fin kontakt med henne, jag hoppas att det alltid kommer vara så. Men en dag blir hon väl tonåring och vill inte veta av sin moster ;)

Jag är på gång och ska framkalla den första omgången bilder från nya kameran, det ska bli spännande att se hur de blir.

Kommentarer

Postat av: mammis

Publicerad 2008-06-23 22:22:29

Jag tror inte I hur mycket tonåring hon än är kommer att svika. Inte tyckte hon mormor var knäpp heller, hur mycket du än frågade! :-) Jag trivdes också väldigt bra i er närvaro. Ärva knasanlag är ett bra arv. ;-)

Postat av: Svärmis

Publicerad 2008-06-24 18:29:30

Får man gissa att R sov, när du petade på honom? Jag förstår inte vad det är med gossarna E, som gör att de kan sova igenom ett åskoväder!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela