Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Parken zoo och äventyrsgolf

Publicerad 2008-07-26 15:40:58 i Allmänt,

Igår hade vi en riktig kanondag i Eskilstuna! Vi var på parken zoo, vilken underbar djurpark!! Tror att de ändrat lite sen jag var där sist, för då minns jag det inte alls som så överväldigande. Men det var så otroligt kul att gå omkring där, massa djur som de inte har på kolmården och väldigt trevligt uppbyggt! Jag är verkligen jätteglad för att det blev parken zoo istället för Kolmården. Eftersom det var så varmt så var det inte heller så mycket folk där =) Tog en del bilder och tänkte dela med mig av några.


Gibbonapa är mitt absoluta favoritdjur, tycker att de är så otroligt
vackra. Dessutom himla fascinerande att titta på.






Det ser ganska soft ut att vara apa!




Den vackra vita bengaliska tigern.


Tänk den som kunde få en kram av den här röda pandan =)


Tidernas tuffaste apa!


Vackra färger på denna fågel!


Krokodilskräcken..


Han dricker vatten och det både ser och lät gott!


Väldigt nöjd med denna!


En sandkatt. Han sprang omkring innanför en glasruta, så kom
det in en tjej på ett år och var väldigt intresserad. Katten också
för den hoppade med sidan mot fönstret hela tiden och villa puffa
på lilltjejen. Så nog inte helt olik en vanlig katt...


Gillar färgerna i bilden.


Getter..... önskar fortfarande att jag skulle kunna ha det hemma
någon gång. Det är något särskilt med dem. Min vana trogen så
gick jag in till getterna på barnens zoo, det var inga barn där så
jag fick alla för mig själv. Satte mig ner på marken och lockade
på dem. Efter en stund kom det en ganska står killing och började
puffa på mig, jag klappade och klappade och han tyckte det var skönt,
till slut började han krafsa på mitt ben med sin fot och snart hade han
funnit sig tillrätta nära mig. Det var mysmys =)

Ett superlyckat zoobesök alltså! Det blev mycket dricka och glass, men vi hade det bra i värmen. Det var hemskt varmt, men ändå riktigt skönt!! Efter det så åkte vi och spelade lite äventyrsgolf, det var också riktigt kul! Det var väldigt jämt men slutade med att jag slog R med 62-64, ni förstår kanske att jag blev lite stolt ;)

Bilderna från semestern ligger som ett bildspel och visas när vi ses för dem som är intresserade, dem orkar jag inte lägga upp här...

Snart är det kväller och då ska vi ut och käka på restaurangbåten, det ska också bli himla trevlans!

Kommentarer

Postat av: mammis

Publicerad 2008-07-26 23:47:49

Tack för de fina bilderna. Nu har jag också varit på zoo en stund. Pippin med "solfjädrarna" var verkligen häftig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela