Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Snö, snö, snö..!

Publicerad 2008-01-03 12:28:51 i Allmänt,

I natt kom det massa snö här, så nu är det vitt och fint ute! Det ser ut som om det kommer ligga kvar över helgen i alla fall, hoppas det stannar längre än så! Gillar verkligen snö, det gör att det blir så mycket ljusare. Och i morse var jag till och med på jobbet nästan klockan åtta ;) Kunde visserligen inte sova inatt eftersom vi vänt dygnet under ledigheten. Men det sägs ju att det är okej bara man ligger ner och kopplar av. Och jag är inte trött nu, och kommer nog sova i natt, så det är nog ingen skada skedd =)

Snö ja.... Gillar snö, men inte is... Pulsade iväg till jobbet i morse, de hade inte hunnit ploga alla trottoarer riktigt. Så jag fick gå där andra hade gått, men så kom jag till ett plogat ställe och ökade stegen lite. Och på två röda så låg jag på backen. Benen hade bara försvunnit under mig. Satte mig rakt på backen och slog väskan i ett elskåp, tur det inte var ryggen. Gjorde lite ont just då, men när jag sopat av mig så gick det över rätt fort. Men fy vad läskigt det är att trilla utan någon som helst förvarning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela