Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Vänliga veckan?

Publicerad 2008-02-26 15:20:14 i Allmänt,

Jag har ju lärt mig att leva med att jag är lite vardagsklantig, så är det ju bara... För några månader sen skulle jag tanka mitt kontantkort på halebop. Men jag blandade ihop siffrorna och tankade en annan persons mobil. SMSade till henne, men hade ingen förhoppning om att få tillbaka dem, och krävde det inte heller. Inget hände och det blev bara en sån sak som jag rycker på axlarna åt.

I lördags skulle jag tanka min mobil igen, och kollade till och med en extra gång att jag skrev rätt nummer. Men det kom aldrig några pengar, så jag skickade ett mail till halebop och bad dem att kolla. Och det visade sig ju att jag hade tankat samma nummer som sist, alltså fel....!!!! Skickade ett SMS till den stackars personen igen att hon fått 100 spänn, och en liten antydan om att hon gärna fick återgälda, men krävde inget, tyckte det var mitt fel. Skickade samtidigt ett nytt meddelande till halebop och frågade om de inte hade någon drulleförsäkring för klantiga personer som jag ;) Eftersom de skrivit att de inte ersätter om man tankat fel, och det förstår jag.

Sen började vänliga veckan tror jag. Hon vars kontantkort jag tankat hörde av sig och sa att det var klart att jag skulle få tillbaka mina pengar, och att jag skulle fått det förra gången men att hon bara glömt det. Så den snälla människan satte in 200 spänn på mitt kort. Jag kollade saldot och såg att det fanns en extra hundring, funderade på vart den kom ifrån. Kollade på halebop om de hade något erbjudande att man fick en hundring extra om man tankade 200 eller så... Men de hade de inte. Så jag kollade om jag fått svar på min fråga. Och det hade jag. De hade inga såna försäkringar, men de hade iaf satt in en liten present till mig.... 100 spänn. Jag tror det är första gången jag tjänat 100 spänn på att vara klantig ;)

Kommentarer

Postat av: mammis

Publicerad 2008-02-26 22:34:42

..........kram!

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-02-27 12:02:49

Nu blev jag glad! Tänk att det finns så vänliga människor "därute"! Varmt välkomna, både du och R, på fredag!

Postat av: Anneli

Publicerad 2008-02-27 16:31:09

Vad roligt att det finns så ärliga människor! Så fick du ju en extra bonus också, kul! :-) Vi ses i helgen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela