Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Luciatåg

Publicerad 2008-12-12 10:18:22 i Allmänt,

Hör och häpna, i morse var jag här se jag kunde så det årliga luciatåget. Brukar alltid vara för trött, men i år bestämde jag mig. Och tur var väl det för det var supermysigt att börja dagen med att titta på lucia och dricka lite glögg och äta pepparkakor! Synd bara att jag var tvungen att ge mig ut i lera och regn sen för att kolla ett avloppsbygge. Men som sagt, jag är ändå tacksam över det eftersom det oftast brukar vara vackert väder när man är ute, då står man ut med lite regn ibland =) Och lera är mysigt bara man har stövlar ;)


I morgon ska jag försöka gå upp till lucian på TV också, vi ska ju ändå på dop så då kan vi lika gärna sova på söndag sen. Antar att det är lucia på TV i morgon bitti? KOmmer ihåg när man var liten och alltid fick lussekatt och pepparkaka till lucian på morgonen, det är något jag försöker hålla kvar vid. Dessutom är det väldigt viktigt att ha stora pepparkakshjärtan till lussefikat, har till och med haft på kristyr och skrivit lite fult.


Julstämningen närmar sig, i helgen ska jag ta fram tomtarna så då blir den ännu bättre. Och så har jag bara ett julkort kvar att göra, sen har jag knopat ihop hela 13 stycken. Var hos M förra helgen och pysslade lite, lärde henne lite nya trix, så nu hotar hon med att skicka räkningen från Panduro till mig ;) Allt går alltså enligt planerna att få henne att börja vilja pyssla tillsammans ;)


I helgen blir det mycket mys. Ikväll ska vi laga god mat och dricka förhoppningsvis gott vin eftersom vi firar 4 år tillsammans, tänk vad tiden går! Och på söndag blir det adventsmys med glögg och lussebullar som vanligt =) Jag önskar att det fanns fler advent än 4, skulle lätt klara av 8... Men viktigast av allt är lille Fs dop i morgon, ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela