Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Svårt för en del människor..

Publicerad 2008-08-06 15:30:30 i Allmänt,

Jag tycker mig i normalfallet ha en ganska stor acceptans för olika personligheter. Och det är sällan jag retar mig på en och samma person jämt. Men tyvärr så finns det en gubbe här på bygget som jag har j****t svårt för. Han är en riktig översittare och säger ofta "men riktigt så är det ju inte". Blir tokig på människan, jag lägger inte tid på honom, men om han sitter vid samma bord vid fikat och kör sitt race mot någon annan blir jag uppretad. Igår var han inne hos en kollega och jag hörde deras samtal, jag blev tvungen att skriva ner några fula ord på ett papper för att göra mig av med lite aggressioner. Han tycker att vi på våran enhet jobbar med skitsaker och att han gör allt bra, ändå jobbar vi inom samma organisation.... Snyggt värre... Han kan väl tycka vad han vill, men han behöver ju inte ständigt komma med hintar. Och väldigt ofta så råkar han spilla galla om något till någon annan precis när han går förbi i korridoren. Vilket sammanträffande liksom... Han är en gnällgubbe och en gubb*****!

På samma gång bli jag ännu argare för att han inte kan bestämma sig för att vara otrevlig jämt. Igår var han inne hos mig i ett ärende, och då kostade han på sig att skoja lite. Och jag som är väluppfostrad log ju och var trevlig.... Usch vad jag har svårt för honom! Men man behöver ju inte tycka om alla människor, men det är jobbigt att flera gånger i veckan träffa en person som man retar sig på...


Ikväll blir det nya Batmnafilmen, den ska tydligen vara bra.... Ska bli skoj med bio =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela