Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Upp igen..

Publicerad 2008-04-18 12:25:56 i Allmänt,

... äntligen fredag och humöret är lika strålande som solen! Igår lämnade vi kommunen, kände att jag behövde luftombyte. Så vi tog lite kaffe och bulle med oss och åkte till Jogersö i Oxelösund. Där satte vi oss på ett berg vid vattnet och andades luft och sol, det var verkligen behövligt! Visserligen blåste det och var egentligen inte speciellt varmt, men jag uthärdar sånt mot att jag får se glittrande hav =) Så mina damer och herrar, picknicksäsongen är inledd *hurra*. Det är tur att man så snabbt kan återfå harmonin inombords. Det är en av de sakerna jag älskar med Nyköping, man kan väldigt enkelt ta sig till ställen som ger ro till själen.

Men ibland saknar jag trakterna kring Gnesta. Speciellt saknar jag kattsudden, det är en plats som alltid har varit speciell. Men tyvärr har de karvat rätt mycket på skog och natur, men jag har ändå en del av mitt hjärta där fortfarande =) Men  dit tänkte jag åka då vi ska till byn och fira pappa i maj, så hoppas på fint väder! Sen saknar jag många ställen runt Klemmingen, det var också en sån runda som vi brukade åka. Men Gnesta, Nyköping är inte så långt, så det ska vi nog hinna med det också när värmen och grönskan kommer =) Jag är absolut en vår och sommarmänniska, det finns inget bättre än att komma ut till natur och vatten!

Och vi längtar båda efter att glasstället nere i hamnen ska öppna. Först en glass i solen och sedan en promenad på piren, det är livet det =)

Kommentarer

Postat av: mammis

Publicerad 2008-04-18 22:17:46

Ja Kattsudden är ett härligt ställe. Tänk vad minnen jag har därfrån med dig. Vårlök, blåsippa, vit/gulsippa gullvivor alla lupiner. Morkullan, gransångaren, näktergalen, sjöfåglarna i vassen nedanför morfars födelsestuga. Det finns massor massor. Klemmingen runt ble det många gånger också. Ja det var härligt, kul att dina minnen är positiva då vet jag att du inte följde med motvilligt iaf.
Så finns ju Nynäs hela reservat i din/er närvaro, inte fy skam det heller. Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela