Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Kameratankar

Publicerad 2008-04-27 15:20:14 i Allmänt,

Idag har jag äntligen tagit mig tid och satt mig ner och kollat på digitalkameror och läst tester hit och dit och kollat på testbilder. Tack vare min kära syster så fick jag en startpunkt, och eftersom jag vet att hon inte nöjer sig med tillräckligt utan är noga med detaljer så lyssnar jag uppmärksamt på hennes råd. Men jag måste givetvis göra mina egna bedömningar också för att hitta det som just jag vill ha. Har hittat en kamera nu som jag blivit förtjust i, den verkar ha mycket finesser men verkar samtidigt vara så pass enkel att förstå att det även går att ta bra bilder utan avancerade inställningar.

Längtar efter en bra digitalkamera så jag kan fördjupa mig i fotokonsten =) Och det känns som om kamera är den kommande "lyxen" som jag kan lägga lite sparpengar på =)

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-04-29 19:07:50

Vi har en "fin" digitalkamera, som vi inte förstår oss på riktigt än. Inte ens min tekniske man! Vi blir så glada, när bilderna blir så som vi ville att de skulle bli :-)

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-04-30 13:56:55

Vad är det för kamera du spanat in? Intresserad av märke och modell, eller vågar du inte berätta det? ;o)

Postat av: Josefin

Publicerad 2008-05-02 08:45:43

Det är en Panasonic Lumix DMC-FZ50. Jag har bestämt mig för den så jag vågar absolut =) Ska bara hitta ett bra ställe att beställa på. Ska bli kul att bli fototokig typ ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela