Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Är det redan dags för höst?

Publicerad 2007-09-04 18:50:31 i Allmänt,

Tycker hösten kommer för tidigt, är inte alls beredd på att det blir så kallt. Det var så skönt när man kunde gå ut utan att frysa, nu är det plötsligt kyla i luften, burr!! På ett sätt gillar jag hösten, på ett sätt inte. I måndags när jag var ute och åkte till badplatser och hämtade skyltar så gillade jag hösten. Det var otroligt vackert vid havet, solen blänkte mot vattnet och det blåste sköna vindar, då var det vackert! Sådana höstdagar hoppas jag att vi får många. Men när det blåser kallt och regnar, då gillar jag inte alls hösten. I alla fall inte om man vill vara ute. Om det regnar och blåser en lördagskväll så är det positivt, då kan man tända en brasa och massa värmeljus och kolla på film! Film och mys gillar vi nämligen här =)

Jag vill ha en höstjacka, det är för kallt på mornarna med sommarjacka. Har det kommit höstjackor än? Men jag hittar ju aldrig något, så när jag hittar höstjacka är det väl lagom dags för vinterjacka ;)

Jag börjar oroa mig lite för hur tiden ska räcka till resten av året. Jag ska ut en massa på inspektioner i höst/vinter, och skriva rapporter till dessa. Dessutom ska vill hålla infomöten igen, och det är mycket jobb med dem. Det är redan september ju... Men jag hoppas att det ska hinnas med bättre än jag tror, annars får det väl vänta tills i januari. Men frågan är om jag är kvar då? Vet inte hur det blir med jobbet, men vill verkligen vara kvar! Fast jag vill ju ha fast tjänst, känns som om det räcker med vikarie nu. Men om någon månad blir det medarbetarsamtal, så får se vad vi pratar om då.

Ikväll börjar visst idolsäsongen, kommer ju inte kunna låta bli att titta på uttagningarna, men tycker det är så jobbigt med alla som inte är bra.... Och house ikväll också, skönt, då får man sova i soffan igen nån timme varje tisdag ;)

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2007-09-04 22:03:12

Menar du att du sover i stället för att titta på House! :-o Själv satt jag klistrad! :-) (spelade in GG samtidigt!)

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-09-05 07:51:21

Hösten är min tid, men det får inte vara alltför regnigt och mörkt. Vi går kvällspromenader och andas in den friska lantluften här i H. Det får ni pröva när ni kommer ner! Längtar redan!

Postat av: mam

Publicerad 2007-09-06 22:25:12

Hösten är ett gissel. INGET går upp mot en frisk härlig ljus vårdag med musöron i björkarna och gullvivor på marken. Å nu när det inte ens finns en svamp i skogen kan vi gått hoppa över hela långa gråa hösten och sova gott framför tv:n.

Postat av: Jessica

Publicerad 2007-09-07 10:15:41

Åh jag bara älskar hösten! Alla färger, den härliga luften, lukterna, känslan av att julen äntligen närmar sig ;o)

Postat av: Josefin

Publicerad 2007-09-08 12:59:54

Anneli: Jag brukar somna till House för att jag brukar vara så trött. Jag siktar ju alltid på att kolla ;) Men i tisdags var jag faktiskt vaken hela tiden!
Marianne: Tycker också om hösten om den är precis så som du beskriver den. Men jag var inte riktigt beredd, hade nog hoppats på lite mer sommar först...
Mamma:Våren är underbar, men hösten också om den är fin =) Men visst är det härligt att kura framför Tvn också ;)
Jessica: Håller med dig! Fast inte att det känns som om julen närmar sig ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela