Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Listerine

Publicerad 2007-10-09 12:45:13 i Allmänt,

Jag var på apoteket och köpte Listerine, som är munsköljmedel. Den är jättestark! Syster har tidigare skrivit om den på sin blogg, att det är så starkt som det verkar i reklamen! Man skule ta 4 cl i munnen och gurgla i 30 sekunder. Jag antar att de menar att man ska skölja, för gurgla verkar ju lönlöst... Så jag gjorde som man gjorde i skolan när fluortanten kom... Men för det första var 4 cl alldeles för mycket, hela munnen blev ju full.. så jag fick spotta ut det. Och inte klarade jag 30 sekundert heller! Typ kanske fem ;) Men det kändes bra... Men jag tror jag har lite känslig mun, jag måste till och med ha en mildare tandkräm. Men om jag använder det duktigt så kanske jag blir härdad sen? Kanske jag till slut kan klara 30 sekunder... får väl se. Men för 17, det borde väl räcka med det man klarar?

Var till Gnesta i helgen och hälsade på syster med familj ett tag. Det var fler barn där så det rådde febril aktivitet. Så jag avvaktade lite med att tigga kramar ;) A tjattrade ju som vanligt, men hon hade ingen ro så jag fick ingen kram direkt. Men när jag efter en stund passerade köket och hon satt på soffan och tittade på när de stora tjejerna lekte så fick hon syn på mig. Hon hoppade ner från soffan, jag fortsate in i vardagsrummet men vände mig om, och då såg jag lilla A titta sig omkring tills hon fick syn på mig. Då kom hon rusande och hoppade upp i min famn. Jag stod och höll henne och hon satt knäpp tyst knäpp stilla och höll sina armar hårt om mig. Det är bland det gosigaste som finns att få kramar av henne. Man känner sig verkligen omtyckt när hon gör så =)

var på hockey också med brorsan, Gnesta förlorade med 10-0, så jag vet inte varför han tyckte att jag skulle kolla på den matchen ;)

Kommentarer

Postat av: mam

Publicerad 2007-10-09 23:11:56

Han ville ha sällskap fattaruväl........:-)

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-10-11 11:02:06

Listerine är hemskt! Jag trodde tandköttet skulle frätas bort första gången jag provade det. Jag vande mig aldrig, men flaskan tog slut med hjälp av B.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela