Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Börjar känna mig lite tryggare..

Publicerad 2007-10-10 19:17:00 i Allmänt,

.. när det gäller anställning efter nyår. Det verkar allra troligast att jag får vara kvar på jobbet även efter nyår, till att börja med som vikarie för en annan kollega. Men chefen har vart inne och pratat om fast tjänst. Nya bestämmelser gör att de kan bli tvugna att erbjuda mig fast tjänst efter två år som vikarie, vilket då skulle innebära att jag får fortsätta även efter nästa vikariatperiod, men då som fast.

Det kan också vara så att de gamla reglerna med tre år gäller för mig, men då pratade han om möjligheten att ha mig som vikarie ett visst antal månader nästa år, och sen kanske jag kan få fortsätta med någon annan tjänst om det finns pengar, och då blir det automatiskt fast tjänst vid nästa årsskifte, i och med treårsregeln.

Men för att allt ska gå i lås så krävs det att KS tar ett beslut i ett ärende som blir till våran fördel, samtidigt som det krävs att våran nämnd skjuter till extra pengar för att jag ska kunna vara kvar framöver. Så jag hoppas just nu på många saker! Verkar det rörigt? Det är nog lite rörigt hur som helst... 

Men den uppfattningen jag har är i alla fall att chefen försöker att behålla mig, och det känns ju nog så bra =) Dessutom var en kollega in till honom innan allt drog igång och frågade honom rakt ut att "J blir väl kvar här? Hur ska det annars gå med inventeringen? Det är ju hon som har koll på allt". Och det är ju bra att han får singnaler från andra också om att jag behövs ;) Jag anser ju det själv också, att det vore ytterst korkat av dem att göra sig av med mig. Så jag håller en tumme stenhårt! I början av november kommer jag troligen veta precis hur det blir!

Det skulle vara så skönt att få en fast anställning. Just nu känns det alltid så konstigt när vi pratar om framtiden på jobbet. Jag vill ju veta att jag är kvar på arbetsplatsen så att jag kan engagera mig starkare i långsiktig planering och löneförhandlingar bland annat! Dessutom är det ju en trygghet i sig att veta att man har ett jobb som varar!

Kommentarer

Postat av: mam

Publicerad 2007-10-10 22:52:50

Jag håller en tumme stenhårt!
Vet hur det är att vara vik. ena dag fullt upp nästa inget! Hela livet går ju ut på att ha en fast inkomst så man kan livnära sig både nu och spara till ålderdomen. Trygghet skapar harmoni och den är viktig. Hoppas på det bästa för både dig och R. Kram!

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-10-11 10:59:19

Här hålls också varsin tumme för både dig och R! Tänk om vi kan fira ditt fortsatta vikariat eller anställning när ni kommer hit i Allhelgona! Det skulle kännas så bra! Lycka till!

Postat av: Martin

Publicerad 2007-10-11 20:10:18

Tumhållning stenhårt här också! *kram*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela