Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Tiden räcker inte till?

Publicerad 2007-11-28 16:39:01 i Allmänt,

Men allvarligt talat, hur kan det ha passerat ytterligare en helg sen jag skrev sist? Jag kämpade på med helgen trots en liten förkylning. Lördagen tillbringades i Stockholm med två goda vänner, vi var ute och käkade lite och åkte sedan hem till den ena. Alltid lika supertrevligt att träffa dem. Men jag är glad att jag inte längre är en del av pluggvärden ;) När jag var på väg hem så fick jag ett SMS från R, våran bil hade lagt av... Känns det bekant eller? Vad är det med våra bilar egentligen... Och våran stackars vän M fick rycka ut och bogsera. Men för att vi inte bara ska ses när något krånglar så har vi i alla fall bjudit in honom på middag nästa fredag, det ska bli kul.


Söndagen blev det pepparkaksbakning, grymt goda pepparkakor! Minsta systerdottern dök upp en stund också. Och jag såg givetvis till att få baka lite med henne ;) Hon är så go och rar. Och nu börjar också hon bli en stor tjej, jätteduktig på att baka. Och hon lyssnade på mig när jag sa att hon skulle vara försiktig i närheten av varma plåtar. Så mysigt när man känner hur hon slår armarna runt benen på en, eller då hon letar reda på min hand för att världen just då är lite för stor för en som är liten ;) Mycket kakor blev det hur som helst. Och i morgon ska vi baka lussebullar, fast då blir det hemma =)


På fredag ska jag skriva avtal med chefen, och i morgon får äntligen mina arbetskamrater veta det hela också. Lovliiiiii =) 

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2007-11-29 10:01:14

Grattis till jobbet, minns inte om jag redan gratulerat eller ej. :-) Jättebra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela