Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Amelia

Publicerad 2007-11-29 12:15:26 i Allmänt,

Snacka om att vissa tidsskriftbolag är nitiska. För ett tag sen (jag tror några månader, så troligen ett halvår) så ringde någon från Amelia. De hade ett erbjudande som de inte tyckte jag kunde tacka nej till. Men eftersom jag redan har två tidningar så känns det inte som om jag hinner med en tredje. Så jag sa det, och de förstod. Men så började de ringa igen för några veckor sen, ofta på dagtid så det var alltid R som tog det. Och jag sa att jag inte ville ha tidning, så det kunde han hälsa dem. Om jag inte vill ha en sak så brukar jag be R tacka nej direkt..

Men så igår ringde Amelia igen, men jag ville inte ta det eftersom det precis då var ett inslag på TV där en arbetskamrt var med. R sa att jag inte ville ha tidningen, men det gick visst inte för sig, jag var tvunget att säga det personligen... Eh... varför liksom? Men tjurig som jag är så bad jag R ta telefonnumret (antog att det var omöjligt, men ändå..) Och givetvis, så kunde man ju inte göra. Om de nu har rätt att störa mig så kan jag väl i alla fall få bestämma när? Men visst, jag kan ta det nästa gång och tacka nej personligen. Har god lust att fråga vad jag skrev på för avtal när jag tog tidningen för ett tag sen. Att de har rätt att tjata hur mycket de vill? Och att jag personligen måste tacka nej...?

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2007-11-29 12:45:14

Ja du, man undrar ju? Själv blir jag uppringd av Glocalnet stup i kvarten. Tyvärr är jag redan kund hos dem(inte frivilligt, blev de när de köpte Spray), så de får ju ringa. Jättejobbigt! Jag funderar allvarligt på att svara "Damtoaletten!" nästa gång de ringer. *suck*

Postat av: Josefin

Publicerad 2007-11-29 15:25:47

Säg att du inte orkar prata, att du är lite låg ;) Sen kan du utbrista -Fast inte lika låg som Glocalnet såklart ;)

Postat av: Anneli

Publicerad 2007-11-29 16:52:59

:-) Åh vad deras reklamfilmer är dåliga! Avskyr dem!

Postat av: Anneli

Publicerad 2007-11-29 21:26:36

Här får du tips på hur du blir av med dem: http://www.skrattnet.se/kategorier/skamt.php?cat=2&sub=80&id=710
:-D :-D Nummer 1 på listan har jag faktiskt testat! ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela