Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Nervös...

Publicerad 2007-03-20 19:49:45 i Allmänt,

... inför lördagens buffé. Så himla svårt att veta hur mycket man ska göra. Men har suttit och räknat och försökt tänka fram, antagligen kommer det bli för mycket mat. Eller för lite, fast det borde det ju inte bli. Hur som helst ska vi ju ha fika också, och om det blir för lite får vi väl fika direkt efter då ;) Men det blir i alla fall mat först, sen fika. Så ni vet hur ni ska planera magen ;)

Min födelsedag på lördag ska vi fira med att äta ute. Det blir qvarnen, det ska bli spännande, vi har inte ätit där förut. De har riktat in sig på lokala specialiteter, så får se om det blir stigtomta struts ;)

I lördags var vi ju i Stockholm och kollade in Orup och Lena. Det var himla roligt, de är roliga ihop de två. Sen har de en del bra låtar också. Det var en trevlig tillställning =) Vi kom rätt tidigt till stan, så vi passade på att äta på Max innan, gott, gott!! Och efter showen käkade vi på Pizza Hut, mums mums! Kan tyckas mycket kanske, men jag tyckte det kändes bäst att äta innan också. Vi är så hungriga av oss, och jag tycker inte om att vara hungrig ;) Vi undviker det gärna eftersom vi har en tendens att bli rätt griniga om vi blir för hungriga ;) Hur många gånger skrev jag egentligen hungrig nu ;) Nu är jag i alla fall mätt (1,64), men det beror inte på lördagens mat. Vad invecklat det blev nu.... Kort sagt, lördagen var kanon!!

Skulle kolla efter byxor idag, men hittade inga bra. Jobbigt det där med att hamna mellan två storlekar... Och som vanligt när jag ska kolla på byxor på kappahl så går jag därifrån med tröjor istället. Jag vet inte varför jag köper tröjor, det är ju inte direkt så att jag har brist på det ;) Men det kommer så många nya hela tiden, och jag tycker verkligen om deras tröjor =) Så det blev två svarta idag, svarta har jag inga sen förut, se det kan kanske ursäktas ;) Men varför inte passa på att köpa kläder när man ändå har råd =) Det är ju kul att ha att variera med.

Jag har tagit ut kompledigt två timmar på fredag, så håller jag på att samla flex så jag ska kunna sluta vid lunch, så på det sättet tänker jag försöka hinna med att förbereda det som förberedas går till på lördag.

Nåväl, måväl...

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-03-21 07:26:49

Vi ser fram emot helgen! När A döptes hade jag beräknat för lite mat till gästerna. Det glömmer jag aldrig. Sedan dess lagar jag alltid mat till ett helt regemente, minst. Då får man förstås äta rester ganska länge efteråt ;) Undran: du menar väl "min födelsedag på torsdag"? Ta´t lugnt! Kram!

Postat av: Josefin

Publicerad 2007-03-21 12:37:17

Just ja, det blev ett fel. Jag är för slö numera för att orka korrläsa ;)

Postat av: Mam

Publicerad 2007-03-21 23:28:25

Låter gott. Ju mer mat som finns, ju mer äter man tycker jag. Ta den gyllene medelvägen så vi inte blir för stinna då somnar vi bara. Plockmat brukar mätta mer än man tror. Trevligt att Sthlm blev lyckat. Qvarnen är vida känd för god mat. Jag har oxå börjat med svarta kläder....känner mig smalare i det!? Kram vi ses snart.

Postat av: Anneli

Publicerad 2007-03-22 22:47:34

Grattis på födelseda'n! Hoppas det blir ett riktigt trevlig party på lördag! /Anneli

Postat av: Martin

Publicerad 2007-03-23 00:33:50

I sena Östnytt idag sade de att just 22 mars är den dag då det statistiskt föds flest barn i Sverige, och så sade de grattis till alla som har födelsedag. Du har alltså blivit grattad i TV :). Kram!

Postat av: Jessica

Publicerad 2007-03-27 17:56:26

Tack så väldigt mycket för i lördags! Buffén var mycket välsmakande. Inte hade du behövt vara minsta nervös, det räckte väl gott och väl. Stinnmätta och nöjda var vi :o)

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-03-29 08:24:40

Instämmer med Jessica. Ingen gick hungrig från den buffén! Det var såååååå gott! Tusen tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela