Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Ett roligt modereportage

Publicerad 2007-06-09 14:17:34 i Allmänt,

Förra helgen satt jag och läste gamla Amelia för att rensa och slänga. Hittade ett knäppt modereportage från en tidning från förra sommaren. Först och främst tycker jag det är lite fånigt då de ska göra en story med syftet att visa kläder. Just det där handlade om helgen vid sommarstugan eller något, det står små fåniga notiser längst ner, Ebba och Hanna på väg för att ta ett dopp, eller något i den stilen. Och på en bild var en insvept i en duk, jag rynkade lite på munnen om tittade om det verkligen var en duk.... Och det var det, längst ner stod det "Ebba insvept i en klassisk bomullsduk (eller om det var linne).... Eh...? Har hon ingen badhandduk som om hon kunde använda? Nu kanske det var så att handdukarna var slut, vad vet jag? Men duken kostade 600 spänn...? Kan man inte ta någon annan duk om man nu absolut måste ta en ;) Nu kanske jag lägger för stor vikt vid det hela, men ibland blir sånt där bara lite väl fånigt ;)

Igår var vi ute och käkade, och sen på bio. Hjälp vad folk det var längs gatorna, studenterna åkte ju runt i sina lastbilar... Det var en pers för R och mig, vi föredrar typ folktomma gator ;) Men vi klarade oss rätt bra, jag siktade in mig på att komma fram, och det gjorde vi ju som tur var. Vi beställde två plankstek, och det tog en evighet innan de kom, vet inte om det blev något fel, men vi fick vänta en halvtimme typ, och det är lite väl länge... Speciellt när vi skulle på bio efter och hade lite ont om tid. Maten smakade okej, men det finns godare på andra ställen. Jag vet inte om jag åt för fort? Men jag tänkte på att inte göra det.... Men jag fick så jädrans ont i magen precis efter, kändes som om jag skulle tuppa av, blev alldeles svettig. Vet inte om det var smöret i maten, köttet som inte var genomstekt (det behöver det ju inte vara visserligen) eller stress.... Något var det iaf, för det var riktigt jobbigt att gå från restaurangen till bion sen. Men tur det är så mycket reklam innan filmen, då kunde jag sitta och slumra en stund, och när filmen sen började mådde jag bra igen efter några minuter, tack och lov för det! Det går inte att ta sig ut från den bion på ett smidigt sätt, så himla trångt för benen.

Vi såg i alla fall Pirates of the Caribbean. Första filmen är egentligen bäst, tvåan är rätt rörig, trean var väl okej. Men Johnny Depp är ju fenomenal, han gör filmen på något sätt. Det var tur att det var så mycket humor med i filmerna, för de gör en alldeles för komplicerad story. De vill väl berätta så mycket, men det blir för mycket på något vis som de inte riktigt får ihop på ett bra sätt. Man måste ha järnkoll för att komma ihåg allt, men tack vare humorn kan man uppskatta den ändå. För jag kan inte hålla isär på alla personer och saker hit och dit, vet inte riktigt varför. Filmen är väl inte tillräckligt smart eller så ;) Men som sagt, Johnny Depps rollprestation är ju otrolig! Han är extremt bra på det han gör, gillar när han gör såna udda roller! Nu blir nästa film att vänta in Harry Potter, den ser jag fram emot, för dem är det lite lättare att följa ;)

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2007-06-11 17:01:26

Och jag som inte ens sett "Pirates" tvåan än!:-o Fick den i julklapp, men det har inte blivit av! Skandal ju! Jag ska se om ettan först tänkte jag, det måste bli av snart. :-)
Ang. modereportaget; de brukar gärna vara lite fåniga ja, då är det bättre om de struntar i att göra en historia av det, det är väl ändå kläderna som är viktiga i sammanhanget? Jag blir irriterad när man inte ser plaggen ordentligt för att modellerna leker kurragömma bakom träd eller annat! ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela