Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Rapport

Publicerad 2007-07-17 09:14:49 i Allmänt,

Vi var och hälsade på syster med familj i deras sommarstugan ett par dagar förra veckan. Vilket superhärligt ställe! Det var verkligen enormt rofyllt och vackert där! Vädret var faktiskt rätt bra, så vi gick ner till sjön. R och I badade, men resten av oss avstod. Jag lyckades med bedriften att få ett bromsbett igen. Den här gången på benet. Det är inte klokt vad de betten blossar upp för mig. Det blev några dagar med massa salva. Nu är det bara lite rött, men har slutat klia, skönt! Läste att man kunde ta receptfri alergitablett mot klådan, och jag tror faktiskt att det hjälpte.

Ute vid stugan spelade jag också Yatzy med barnen, en prövning för tålamodet men det var enormt kul. I har extremt tur med tärningarna, och är dessutom väldigt skärpt, så hon vann såklart! Det var extra kul eftersom I fick en knäpp när vi spelade, hon är helt knäpp den tjejen, men det tillhör hennes charm =) Vi skakade tärningarna i en burk, A och jag spelade i lag så hon slog dem åt oss. Samtidigt som vi spelade drack barnen läsk. A hade lagt 4 tärningar i burken och jag skulle lägga i den sista, men helt plötsligt hade jag lagt den i A:s läskglas istället. Jag fick lång haka, och tjejerna också, sen började vi storskratta alla tre. I tyckte det var otroligt roligt =) Härligt att skratta med dem!

Vi satt sedan ute hela kvällen och njöt av att vara mitt ute i skogen. Vi drack vin och hade det himla trevligt! Tack för att vi fick komma =) Dagen efter grillade vi lite korv och jag hjälpte mina kära syskonbarn med deras korvar. Jag vet ju att de inte gillar senap, men eftersom jag gör det så råkade jag ha på senap på A:s korv. När hon såg vad jag gjorde sa hon helt coollugnt och förvånat "Nä.... bjäk".. Det var en ovanlig reaktion från den damen, det normala hade väl vart ett högljutt nej eller något ;) Fick sedan torka bort senapen. När jag sedan gjorde exakt samma sak med I:s korv så tyckte de såklart att det var jätteskoj. Det är bara att konstatera att de har en knasmoster ;)

Tillbaka på jobbet igen, känns lite trögt men man är ju snabbt inne i rutinerna igen. Ganska skönt att här är rätt så lugnt än så länge. Tror inte växeln har märkt att jag är tillbaka, skönt så man kan jobba lite ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela