Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Hmm... vem ska vi koppla till?

Publicerad 2007-07-17 15:42:39 i Allmänt,

Ibland undrar jag vad växeln sysslar med. Det händer titt som tätt att jag får samtal som jag inte alls ska ha. Och ofta när jag förklarar det så brukar personen i andra änden svara nåt i stil med "ja det fanns visst inte så många inne så då kopplade de väl till dig då". Brukar sluta med att jag hjälper till med något jag inte ska hjälpa till med, fast jag råkar kunna det kanske. Eller att jag letar i telefonboken efter någon som faktiskt kan svara på frågan. Och om personen inte är där brukar jag ge ett telefonnummer, och det blir de ju glada för. Så varför kan inte växeln göra det likaväl? Händer ju att folk blir lite irriterade när de förstår att de bara blev kopplade vart som helst. Och det förstår jag att man blir. Om jag ringer en växel och blir kopplad så förutsätter man ju att den personen man blir kopplad till kan hjälpa till liksom?? Visst kan jag skicka tillbaka dem till växeln? Fast hur glada blir folk då liksom, särskilt om de sen blir felkopplade igen... Så jag försöker nog hellre hjälpa dem. Fördelen för mig i dessa situationer är ju iofs att då blir de jättetacksamma för att jag hjälper till. Så samtalen är ju för det mesta väldigt trevliga... Det är speciellt på eftermiddagar och inför storhelger som jag får såna samtal, verkar som om de har snabbknapp till mig om alla andra i kommunen gått hem.... eller nåt ;)

Kommentarer

Postat av: mam

Publicerad 2007-07-17 23:38:29

Då har de i växeln alltså märkt att du är tillbaka på jobbet!! Visst vinner man på att vara trevlig mot "kunderna" även om de inte skulle pratat med dig. Att du har en fin fästman det vet vi redan om. Tänk att hela gänget som var på samma ställe som er och käkade stog på Skansen och spelade och sjöng, det var verkligen coolt!! Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela