Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Skitbilar!

Publicerad 2007-01-25 19:31:50 i Allmänt,

Jag orkar knappt med ordet bil längre.... Nu har dörrarna frusit fast på bilen, så nu kommer vi inte in i den. Jag är så trött på bilkrångel så det finns inte! Vi ska ju på kalas på lördag, och det längtar jag ju efter... Varför måste då bilen bråka? Ödets ironi eller? Ska man behöva sitta och hoppas på plusgrader och oroa sig för att man inte ska komma iväg? Jag orkar inte det...... *suck* Hoppas vi kan samåka med syster...

Skönt att det är fredag i morgon igen.....

Idag var på bio på jobbet. Vi såg Al Gores film en obekväm sanning. Säger bara en sak, se den!! Den var tänkvärd och skrämmande. Men mycket information, känner att jag vill kunna allt det där... Så får nog köpa filmen ;) Men se den!!!! SE den!!! Se den!!!

Vi måste sluta förstöra vår jord, det är ett som är säkert. Kanske är meningen att bilen ska stå där ute och inte funka. Men vi åker ju knappt bil, så då borde vi väl ändå kunna få åka de få gånger vi vill???

Jag tycker ju om vinter egentligen, men inte då bildörren sitter fast... eller då man halkar ute....

Var dum idag... jag skulle iväg och titta på en tomt för ett avlopp. Och så åkte jag fel, för att jag trodde att den vägen som var rätt var fel. Så då tog jag fel väg, trots att jag visste att det var fel. Ibland heter man verkligen Error i förnamn..... Så det slutade med att jag fick göra en krångelvändning i skogen igen. Är det nåt man blir bra på så är det snäva vändningar och långa backningar ;) Hur som helst... Jag var lite stressad när jag skulle ut mot stora vägen igen. Och då blir det alltid så att jag kör för fort ute i skogen på grusvägar. Men nu var det ju snöväg.... Så när jag närmade mig en snäv kurva kom jag på att jag körde för fort. Och sänkte hastigheten, för jag kunde ju inte tvärbromsa, då hade jag väl hamnat i skogen. Så jag tog kurvan i för hög fart. Bilen sladdade lite, men jag lyckades hålla koll på den. Tror det finns antisladd i den... Men det var läskigt.... så nu bannar jag mig själv och lovar att tänka efter före. Jag ska inte köra för fort, det gör inget om man blir fem minuter sen..... På stora vägar håller jag stenhårt på det där, men på skogsvägar är det svårare. Men från och med nu blir det hastighetsbegränsning där också. Körkortet är ju något av det värdefullaste jag har!!!!! Och jag ska ju vara rädd om mig =)

Kommentarer

Postat av: Mam

Publicerad 2007-01-25 23:38:08

JAA, du ska vara rädd om dig. Ta det med sans ungen min. Bilar lever sitt eget liv det kan både J2 och jag gå i god för. Värmeventiler, avgasrör!!Min peugeot vill inte till Gnesta alla gånger, men svårt ha reservbil, tur HO har VOLVO.

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-01-26 08:26:46

Ja, du får väl göra som jag redan gjort en gång den här veckan: använd en fön! Ni har väl skarvsladdar? Har ni en fön förresten? Egentligen skulle ni väl ha jordfelsbrytare också! Vill bara säga att ingenting är omöjligt! Lycka till!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela