Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Tvätteri?

Publicerad 2007-08-16 18:04:44 i Allmänt,

Ibland undrar jag om vi driver ett tvätteri här. De senaste veckorna tycker jag inte jag gjort annat än tvätta, hänga och vika, och så om och om igen... Men nu tvättar jag sista omgången på ett tag. Det har varit mycket lakan och handdukar, och det med all övrig tvätt verkar ju aldrig ta slut ;) I och för sig har jag inte så mycket emot att tvätta, tycker det kan vara rätt avkopplande. Men samtidigt är det ju skönt när man får ställa undan tvättställningen ett tag.

I morgon är det min sista dag innan semestern. Sen är jag ledig hela nästa vecka, snacka om skönt! Tyvätt kunde Ragnar bara få ledigt onsdag och torsdag, men jag kommer uppskatta att få vara ledig =) Men om det är någon som vill hitta på något så är jag up for it =) Onsdag kommer vi åka till kolmården och på torsdag blir det en båtfärd till åland, det ska bli najs! Sen ska jag nog åka och besöka mormor, om jag får ihop det med mammis =) Och då passar jag nog på att gå lite i svampskogen också. Kanske det inte finns någon svamp? Men det är inte så viktigt, jag saknar att ränna runt i skogen, med eller utan svamp ;) Så jag låtsas väl att jag bor i Hållsta eller så och lånar pappas skog ;)

Jag ska verkligen försöka ringa doktorn på måndag. Kan inte förstå varför jag har sån urbota fobi för det?! Men min fot bråkar. Dessutom har jag läst för mycket på nätet och ställt egen diagnos, jag vet att man inte ska, men det är så lätt hänt. Jag blir ofta trött i fötterna av att stå och får ont, och sen vi var på semestern så har det övergått till att göra ont under foten. Om jag sitter ner ett tag och sen ska gå så gör det så jäkla ont, men sen blir det rätt fort bra igen. Men de där första stegen är verkligen en plåga varje gång, mindre kul. Antagligen har jag överansträngt den på något vis, och det kan man ju lugnt säga att jag gjorde under semestern. Hade ju sjukt ont och gick mycket på den, inte det ultimata. Men jag tror inte det var någon stukning eller vad det heter, det är nog något annat, annars borde det ju ha varit bra nu liksom? Så jag får väl ringa till vårdcentralen då, och se om de vill kolla på den och lyssna på mig. Kommer väl ha ont resten av livet om jag inte går ;)

Kommentarer

Postat av: mam

Publicerad 2007-08-16 22:50:35

Slutar benen funka så är livet mest skit, så GÅ till läkare och ge dig inte när de säger att med en alvedon eller två så blir det bra. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela