Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

För alltid väldigt speciell..

Publicerad 2007-08-16 18:33:30 i Allmänt,

Jag har sagt det många gånger förr, men säger det igen och många gånger till. Min systerdotter I är en sån himla speciell individ. Hon har blivit så stor nu, så vi umgås på ett helt annat sätt. Det blir mer att pyssla och spela fotboll, inte det rena lekandet som förr. Men jag älskar verkligen att pyssla med henne, och varje stund med den tjejen är värt guld!!

I söndags när vi var där så satt jag i hängmattegungan, då kom hon och satte sig i mitt knä. Vi pratade skojade och busade, och flera gånger la hon armar om halsen på mig och kramade mig. Det var en sån underbar JoIstund! Hon har en så mild och fin personlighet! Älskar henne så himla mycket! Hon har förändrat min värld, det är det ingen tvekan om. Är verkligen så tacksam för att jag får finnas med på ett hörn i hennes liv. Mosters hjärtegull =)

Sen kom det såklart en sån klockren I kommentar, hon kan verkligen komma med så roliga saker ibland. När vi hade suttit rätt länge så började hon böka och jag frågade vad hon gjorde, och då får jag som svar. "Jag försöker ju resa mig och gå härifrån, här kan vi ju inte sitta och slösa hela dagen". Jag kunde inte annat att skratta med henne, men innerst tänkte jag nog "jag hade nog gott och väl kunnat sitta här med dig hela dagen".

Jag måste nog vara världens mest lyckligt lottade moster (tillsammans med J2 då såklart). Två helt underbara syskonbarn. A vet mycket väl hon också hur man gör för att få all mosterkärlek i världen. Jag är helt säker på att det inte finns något barn i hela världen som ger bättre kramar än hon gör. Och det där smajlet hon har gör ju att man smälter varje gång ;) Och gluggen gör henne till en äkta trollunge, fast världens sötaste trollunge såklart!! Och när hon kallar mig Metin ler jag varje gång =)

Puss Puss PussUngar!

Kommentarer

Postat av: mam

Publicerad 2007-08-16 22:45:14

Världens lyckligast lottade mormor kan bara instämma.

Postat av: Jessica

Publicerad 2007-09-04 19:00:44

Jag blir alldeles tårögd när du skriver om mina barn. Stolt mamma :o) Vad säger du om att jag kommer med bara Ida och hälsar på snart? Vi kan ha lite pysselstund?
Puss Puss Puss Moster

Postat av: Josefin

Publicerad 2007-09-08 13:11:35

Det låter jättemysigt! Kan ni inte göra det? Vi tycker ju om att pyssla allihop. Det finns ju mycket man kan hitta på =)

Postat av: Jessica

Publicerad 2007-09-08 17:36:08

Då bestämmer vi det! Vi kommer Ida och jag och då har jag lovat henne ett besök på Panduro så får hon välja något pyssel. Jag kommer nog göra ett och annat halsband. Längtar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela