Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Dagar som gått..

Publicerad 2007-08-22 21:43:09 i Allmänt,

Om det nu är någon som missat det så ska vi kolla på Ark nästa fredag, och förband till dem är Florence Valentin. Jag har köpt skivan med dem, helt okej =) Och helt perfekt är att nu så är de på P3 Live, en liten försmak på vad som komma skall, najs =)

Fortfarande underbart med semester! Och idag var R ledig också, så vi var till Kolmården. Vi åkte safari först, det var himla skoj, man fick verkligen se många djur! Sen knatade vi runt i djurparken i lugn takt, och som vanligt var det väldigt lugnt, vi är bra på att tajma lågsäsonger =) Jättebra väder dessutom, så det har varit en perfekt dag! I morgon ska vi åka på en liten båtfärd till Eckerö, ska bli trevligt, god mat ska det tydligen bli också!!

I måndags var jag till Björnlunda och hälsade på mormor, det var verkligen kul att träffa henne. Även om inte allt stämde i huvudet på henne så kändes det ändå kul att se henne igen. Man får helt enkelt ta det för vad det är och på hennes nivå. Huvudsaken var att hon var glad att se mig och att vi gladde henne. Det gjorde gott i mitt hjärta också, en mormor är alltid en mormor, oavsett ålder. Jag hoppas jag får tillfälle att hälsa på henne snart igen =)

Så i lördags var vi på Hertig Karls marknad här i staden. Det var en trevlig marknad, vi såg lite tornerspel, det var skoj =) Så tittade vi på när de gjorde rep, jag blev helt fascinerad. Sen var det en karl som stod och svarvade med en egengjord svarv, det var coolt =) Så det var också en bra dag!

Har haft bra väder denna vecka, det är skönt. Hoppas det blir bra i morgon också, framför allt att det inte blåser då! Är verkligen glad att jag tog lite ledigt i slutet på sommaren så här, det känns som om jag behöver lite ledigt till att bara drälla runt, eller bara vara hemma. Koppla av helt enkelt!

Nu ska jag lyssna lite mer på Florence. Glöm nu inte att skriva kommentarer då och då...

Ytterligare en LO:
image118

Kommentarer

Postat av: mam

Publicerad 2007-08-22 22:33:40

Vilken tur att det var på fredagen ni skulle se the Ark, då är ju lö ledig för J1. Tycker du får till det riktigt riktigt bra med scrappandet. Skåne är ju vackert så det måste vara inspirerande att skapa utifrån det.

Postat av: R:s mor

Publicerad 2007-08-24 07:41:17

Ja, jag säger då det: R på båtutflykt! Den kärleken, den kärleken! Heja J! Jag beundrar dig!

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-08-24 09:47:02

Hehe... ja, men det var faktiskt jättemysigt. Gott var det också!

Postat av: Jeanette

Publicerad 2007-08-31 16:00:20

Ha så kul ikväll!
(Och om du tycker att vi ska skriva kommentarer så tycker jag att du ska skriva inlägg...) ;o)

Postat av: Jessica

Publicerad 2007-09-04 18:51:15

Kommenterar för fullt, men du vet ju hur jag blitt. Det får inte vara för mycket för då orkar jag inte och du är så duktig på lååånga inlägg :o) Bättre för mig med flera små
Men iaf:
Vi funderar att åka till Kolmården om ett par helger. Hoppas det blir lika bra som ni hade det!
Vad bra att det kändes bra för dig att träffa mormor. Jag har ännu inte förmått mig vilket jag skäms över. Klarar dock inte av att bli hackad på och nedvärderad mer. Samtidigt som det skulle vara jättekul på ett sätt att träffa henne igen.
Jaha, då har Hertig Karls marknad varit igen och vi har missat den igen! Skulle verkligen vilja gå på den. Släpar du med mig nästa år?
LOn var jättefin! Vad är det för fina blad du har på?
kram!

Postat av: Josefin

Publicerad 2007-09-08 13:07:48

Jessica: Om vi bor kvar här och är hemma så ska jag kalla när marknaden är =) Vi har också missat den, men i år prickade vi in den! Bladen på LOn är från ett kit jag fick av Jocke i julklapp, de ser nästan verkliga ut =)
Höst på Kolmården är fint, vi var där i september förra året och då var det jättelugnt. Men ha inte så höga förväntningar på Tiger World. Ville man in i bussen kostade det extra, plus att den bara var öppen vissa tider. Men man såg ju bra innanför glaset också =)
Ha inte dåligt samvete över mormor, tror hon blir glad om man kommer. Men jag tror inte att hon blir ledsen om man inte gör det, för frågan är om hon kommer ihåg?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela