Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Reflexer..

Publicerad 2007-04-21 17:38:50 i Allmänt,

Reflexer är alltid bra att ha när man är ute när det är mörkt. Men en annan typ av reflexer kan ibland vara opassande. Planterade om en vass blomma idag, den har jättelånga taggar och man aktar sig noga för den. Men nu var jag tvungen att ge den en ny kruka, det gick bra eftersom jag var försiktig och höll den med en handduk. Men när jag nästan var klar och höll på att trycka till jorden så tippade den... Och vad gör jag... jo självklart fångar jag upp den. AjAjAj!! Fick dra ut några längre stickor ur handen, och det var väl bra att de var långa. Värre är det med de små. Tog ut en nyss som hade borrat sig in... Känns som om jag har en i tummen också, men har inte sett någon. Kanske bara gör lite ont från när jag blev stucken eller så? Men nu tänker jag inte plantera om den blomman på ett tag. Kunde inte plantera om alla blommor idag, har för få stora krukor. Men det blir väl så, om man hela tiden behöver större så måste man köpa... Mindre krukor har jag gått om. Saknade bilen idag, hade gärna haft den hemma och åkt och köpt ;) Men det är ju inte akut direkt. Min cykel har punka, så den kunde jag inte ta. Funderade på att låna Rs cykel och stå och trampa, men kom på att det var en dålig idé i och med blåsten. Så får bli fortsatt plantering nästa vecka.

Är nästan frisk nu, bara lite hostig fortfarande. Men den ger sig nog säkert den med. Fem dagars jobb nästa vecka, sen blir det fyra dagars ledigt. Har tagit kompledigt på valborg, ska bli skönt =) Hoppas det fina vädret kommer tillbaka då igen!

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-04-22 08:08:52

Ja, det är inte lätt att vara utan bil, när man blivit van vid att ha en till hands. Det vet jag. Hoppas du fått ut alla taggar ur fingrarna nu! Jag råkade dra upp en liten taggig kaktus med hjälp av rullgardinen en gång. Det såg jättekul ut, men kaktusen blev aldrig sig själv efter det.

Postat av: mam

Publicerad 2007-04-23 22:14:34

Va kul Mariannes blommor har.....tänk få åka rullgardin hihihi....
Själv känner jag igen denna reflex, du brås på mamma,jag har gjort exakt lika dant!

Postat av: Josefin

Publicerad 2007-04-26 19:58:58

Brukar tänka på kaktusen ibland och skratta till. Kan tänka mig hur knasigt det såg ut ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela