Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Hej igen!

Publicerad 2007-04-19 15:42:27 i Allmänt,

I någon vecka nu så har grannens bil stått utan däck på parkeringen. Under bilen ligger 4 hjul för att hålla upp den. Bilen står alltså ute i regn och rusk utan hjul... Först trodde jag att de hade lämnat däcken på verkstaden för att behålla fälgarna (eller vad det heter), och sätta vinterhjul istället. Men det tar ju inte en vecka... När jag sa till J2 i lördags att jag tyckte det var ett konstigt sätt att byta däck på så undrade hon om det kanske inte vart någon som hade snott däcken.... Nu börjar jag fundera på om så kanske är fallet ändå... För inte ställer man väl en bil på det viset? Jag skulle iaf inte få för mig det, kanske i ett garage, men inte på en parkering väl??

Igår kon äntligen våran nya hårddiskinspelare, vad skönt det ska bli att slippa krångliga videoband. Nu är det bara att spela in och sen hitta det lätt som en plätt igen =) Våran beställning från Ginza kom också, jag passade på att köpa alla Melody clubs skivor. Det är ett sånt band jag alltid gillar, men inte äger en enda skiva av. Det är rätt konstigt egentligen. Och eftersom skivorna var rätt billiga slog jag till, håller på att lyssna igenom dem, låter väldigt bra, kommer nog bli flitigt spelade! Fick en trevlig överraskning i tidningen i tisdags också, Ark och Melody club ska komma till hamnfestivalen i oxelösund i juni!! Det är ju underbart! Nu måste jag bara hitta vart de säljer biljetterna, vill absolut inte bli utan! Hoppas att kunna se Ark åtminstone två gånger i sommar ;) Stockholm och Eskilstuna ligger också bra till, men vi får se hur det passar i schemat. Annars får vi väl ta en långväga utflykt ut i sverige =)

Har åkt på en förkylning nu igen och vart hemma några dagar. Förstår inte varför jag plötsligt blivit så vek. Envis hosta och en ömmande hals med stundom feber och ont i skallen. Men nu känns det som om jag börjar bli bättre, bara väldigt slemmig fortfarande... Hoppas att det är bra med förkylningar för i år sen!! Men det är ändå svårt att koppla bort jobbet. Igår morse kom jag på att det hade ringt någon och sökt mig i måndags, men att jag inte fick tag på personen sen. Så jag skyndade mig att maila en kollega och be henne ringa upp honom, men han hade redan vart inne så det behövde jag inte tänka på sa hon. Så när jag var inne på mailen så läste jag några, och kunde inte låta bli att svara på ett brådskande. Och i morse var jag där igen och kikade, det ska man inte när man är sjuk. Men svårt är det.... men i morgon ska jag dit igen, så då får jag läsa så mycket mail jag vill ;)

Blir ensam hemma hela helgen. R ska till Borås och golfa. Var länge sedan jag vart ensam hemma en hel helg, får se hur jag klarar det ;) Tycker det är rätt tråkigt att vara ensam. Men jag ska nog plantera om lite blommor, så tiden ska nog gå att fördriva.

I morse var det ett väldigt tutande på brandbilar, gick upp för att se om jag såg något, men inget. Men så såg jag på textTV att det brann borta på Gumsbacken, men det var bara ett lager, så Panduro har nog klarat sig ;)

Kommentarer

Postat av: mam

Publicerad 2007-04-19 22:21:00

J4 sa att det var JYSK som brann. Här brann en villa vid 3-tiden i gårmorse. Bara en liten bit härifrån, längre upp på 70;an där hästar betar. Otäckt! De hoppase från 2 våningen klarade sig med lite skråmor men huset är bara aska och skorsten.
Roligt att få höra lite igen...har väntat på blogg flera dar. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela