Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Blodsocker i berg-o-dalbana

Publicerad 2007-04-03 18:54:46 i Allmänt,

Jag är ganska beroende av att äta på vissa tider. Om jag gör avsteg från det så märker jag det direkt, får ont i huvudet och känner mig allmänt snurrig. Sen när jag ätit säger det pang och jag blir megatrött, sen kommer huvudvärken igen. Det är ju vanligen inga problem, för då kan jag själv bestämma att äta frukost klockan 7, äta frukt halv 10, äta lunch halv 12, äta frukt halv 3 och sen middag vid sextiden. Men så kommer dagar som man inte alls kan bestämma själv. Idag var en sån dag. Vi var med på ett hörn i en utbildning för avloppsentreprenörer.

Det skulle börja vid 9, så halv 9 var det regestrering och kaffe. Det serverades macka till, men jag var inte så hungrig eftersom jag ätit frukost rätt nyligen, så jag tog ingen. Det ledde ju till att jag inte heller fick frukt halv 10. Först klockan 11 blev det en bensträckare och jag kunde äta en banan, men då var jag redan megahungrig så det var kört redan då typ ;) Hungrig och huvudvärk... Kvart över tolv bröt vi för lunch, vilket är sent för mig. Och det var söliga med maten så den kom inte förrän 10 i ett, och då var jag inte så hungrig längre. Sen fortlöpte dagen med huvudvärk. Vid halv 4 blev det kaffe med fika, blodsockret rusade självklart upp igen... Men man klarade sig ju en halvtimme eller så.

När jag väl var hemma så var jag tvungen att lägga mig en stund, och när jag reste mig kändes världen snurrig, jag var inte så hungrig, men lagade ändå mat, och det var faktiskt gott. Och nu med en kopp te känner jag mig äntligen som en människa igen. Det är inte bra att rucka på sina rutiner ;) Jag vet ju när jag måste äta för att funka normalt, och när jag inte kan påverka det så blir det inte alls bra. Men jag tror inte det är några problem så, men det är ju klart jobbigt ändå....

Snart påsk, jag längtar såååååå mycket efter ledigheten! Det ska bli superskönt!!!

Kommentarer

Postat av: Mam

Publicerad 2007-04-04 00:05:44

Hur ska jag klara dig från huvudvärk på påskafton............ hmmm... Det här upplägget stämmer dåligt med mitt, men jag har både säng och magnecyl.

Postat av: Marianne

Publicerad 2007-04-05 07:22:17

Oj då! Det visste vi inte.

Postat av: Josefin

Publicerad 2007-04-09 14:59:18

På helgerna gör vi helt annorlunda, det är min inrutade vardag som jag måste ha på ett visst sätt ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela