Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Vikariat!

Publicerad 2006-09-06 20:00:34 i Allmänt,

Det är en tjej på jobbet som ska ha barn och bara jobbar till årsskiftet. Alltså behövs en vikarie på jobbet. Det var en annan vikarie som blev erbjuden det, men hon fick ett fast jobb någon annanstans. Alltså ska vikarietjänsten utlysas. Idag kom chefen in till mig och sa att hon som hade slutat ju hade blivit erbjuden tjänsten. Eftersom hon vart där ett och ett halvt år så hade hon förtur. För tydligen är det så att har man jobbat mer än ett år så har man det. Så sa han till mig, men du har ju inte vart här ett år ännu. Och då måste tjänsten ut på intranätet och ams, men du är såklart välkommen att söka. Ville bara att du skulle veta hur tankarna kring detta har gått.

Det låter ju extremt bra! Jag ska såklart söka den, för det är liknade uppgifter till vad jag har nu. Och jag vill ju verkligen vara kvar där. Tycker mina chanser borde vara relativt stora, jag menar... det är ju perfekt. Min nuvarande anställning går ut vid årsskiftet. De behöver en ny, och jag kommer finnas på plats så jag kan börja ta över några veckor innan. Kan det bli bättre eller ;) Det kommer antagligen bli ett och ett halvt år eftersom pappan till barnet också jobbar hos oss och nog kommer vara pappaledig sen. Och jag har ju haft några av hans uppgifter nu när han vart pappaledig denna gången, så det ska ju inte vara några problem. Det enda kruxet är väl att det är just ett vikariat, men det är väl sånt man kan få i dagens läge. Man vet ju aldrig vad det kan öppna upp för framöver. Söka ska jag, och försöka få det ska jag =)

Nu är moblen beställd, borde komma inom några dagar. Bra! Trött på min plastiga!

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2006-09-06 20:54:53

Lycka till! Vi håller varsin tumme här!

Postat av: Martin

Publicerad 2006-09-06 21:25:35

Tummar hålls här också, jag vet att de kommer ta dig! *kram*

Postat av: Mamma

Publicerad 2006-09-07 00:48:45

Säger som Marianne och Martin, självklart håller vi varsin tumme för dig. Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela