Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Snart en scrappare?

Publicerad 2006-09-25 20:14:21 i Allmänt,

Hur kommer det sig egentligen att jag måste vara så klantig? Det hör ju till vanligheterna att jag tappar diverse saker i köket, så R lite lugnt undrar vad jag gör. Och vi konstaterar bara att jag gör det jag brukar, klantar mig ;) Fil i håret och på skåp och golv är heller inget ovanligt. Men igår slog jag nog ändå rekord. När jag var liten så slog jag i tanden så en bit lossnade, fick då plast på framtanden så det skulle se vanligt ut. Sånt har väl ett bäst-före-datum kan jag tro, för den har med åren nöts ner, men inte försvunnit. Men igår skulle jag dricka vatten, och på nåt sätt så smäller jag till mig själv med glaset rakt på tanden. Så det lossnar en flisa, troligen var det plasten, för det finns inget kvar av det nu. Först tyckte jag det syntes massor, men nu har det neutraliserat sig. Tror inte det syns så mycket nu. Filade bort det vassa med en nagelfil ;) Så nu ser det helt okej ut. Visst skulle man väl kunna be om ny plast, men det skulle kännas fåfängt, för det är väl få människor på jorden som har perfekta framtänder. Och skulle jag fixa med plast skulle det väl ses som ett skönhetsingrepp eller nåt ;) Så det får vara för nu. Säger tandläkaren något när jag går dit i framtiden så kan jag tänka på att fixa det då.

Längtar till helgen, ska åka till Gnesta då och prova på att scrappa med mina systrar. Känner mig förväntansfull, vart lite sugen. Men haft noll idé om hur man börjar, och vart man börjar. Så föreslår de att jag ska få prova på, utan att jag ens sagt något. Snacka om världsbästa systrar =) Får väl se om jag blir biten nu. Men jag har tänkt igenom det =) För det är något jag skulle kunna tänka mig att lägga lite tid och pengar på. Så får väl se om det är något för mig. Men det borde det väl kunna vara, för så olik mina systrar är jag iaf inte. nu gäller det bara att leta fram lite kort också.

Min fina nya mobil har kommit, är jättenöjd med den! Och har använt Orbitrek ett antal gånger nu också, det känns bra. Det är kul att träna på den, och så himla bekvämt att kunna gymma hemma.

Inget svar på R´s jobb idag... hoppas det kommer i morgon! De hade ringt chefen idag iaf. Hoppas, hoppas!!!!!

Var i Gnesta den helgen som gick, alltid, alltid lika trevligt. Äppelpeppelkaka och paj bjöds det på, mums, mums, mums!!! Kramade småttingarna också, det är alltid lika mysigt. Lillknasan är så gosig! Det är de båda, men den ena mer utpräglat =) Läste mamma Mu för dem igen. A satt och lyssnade på hela boken, det var mysigt! En varsin arm runt dem, och I fick hjälpa till och bläddra. Det var mysigt =)

En bild från Geiranger blir det idag =)

81929-53

Kommentarer

Postat av: Mam

Publicerad 2006-09-25 22:28:30

Ditt leende är alltid rart, men akta så det inte blir hål i gadden. Plasten var nog ett skydd så karius å hans polare inte skulle hitta dit. Inte bara skönhet min söta dotter. Sugrör kanske! Du kommer bli en utmärkt scrappare, samma talanger som dina systrar. Väntar med spänning. Hoppas ni får jobben snart mina tummar håller på å domna bort. Kramiz

Postat av: Marianne

Publicerad 2006-09-26 19:17:06

Instämmer med Mam beträffande det där med tumhållningen! Nu hoppas jag det kommer ett positivt besked om jobben i morgon! Det är ni värda båda två!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela