Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Semester!

Publicerad 2006-10-26 14:19:37 i Allmänt,

Det är så skönt att vara ledig! Har kännt mig så slut ett tag nu, speciellt onsdagskvällar, då orkar jag ingenting. Så idag sov jag till 12.20!!!!! Det var så skönt så ni fattar inte! Sannerligen att man behöver lite ledigt under hösten också =) Och jag har fortfarande 4 dagar kvar att ta ut sen, så det blir till julen det.

Jobbeskedet dröjer, tror det är en hel del faktorer som spelar in i deras beslut. Hoppas det ska gå att hitta ett sätt så jag kan få vara kvar. Vill inte börja någon annanstans...

Bilen våran gick ju inte igenom besiktningen, så nu försöker vi sälja den. En kille var och kollade i tisdags, och ska komma tillbaka i helgen, hoppas han vill ha den. Och han känner en verkstadskille också, det är ju bra så han kan få den fixad till en billig penning. Hoppas vi får tag i en bil nu också, jag känner att jag inte vill vara utan. Inte för att vi använder bil så ofta, men när man väl gör det så är det ju för att man behöver. Och jag vill inte kånka tunga matkassar.... Länge leve veckohandling med bil ;)

Det ska visst vara en höststorm på väg, och den är välkommen. Om den inte förstör skogen alltså. Men ordentlig blåst och regn gör inget, det är nästan mysigt. För då ska vi tända massa ljus ikväll till Lost, fast det gör vi väl ändå, för värmeljus är ju helt underbart!!

Igår när jag gick hem från jobbet så hade jag inte så bråttom, jag har ju semester ;) Så jag stannade vid massa skyltfönster. Första stopp blev Clas Ohlson (ljuvligt att den kommit till stan), där hade de fina adventsljustakar. Fick tänka efter ett tag, är det första advent snart?? Men kom fram till att det är en månad kvar i alla fall. Men det var en så fin ljusstake, en sån elljusstake alltså, i oljad ek. Blir nog att jag köper den nästa vecka, vi har ju så många fönster nu =)

En undran..... När ska de sätta på värmen här????

Kommentarer

Postat av: Ragnar

Publicerad 2006-10-26 14:42:02

Lostmys, here I come! :-) Det ska bli så skönt att vara ledig!

Postat av: Jeanette

Publicerad 2006-10-27 14:32:06

Är inte Lost på onsdagar??

Postat av: Josefin

Publicerad 2006-10-27 15:59:25

Eftersom Ragnar jobbar sent på onsdagar, eller har gjort, så spelar vi in det =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela