Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Så då blev det så då...

Publicerad 2006-06-16 18:22:14 i Allmänt,

... att jag startade en blogg... Men det kanske börjar bli ute med bloggar nu? Eller så är det nu som alla börjar tröttna och lägger ner verksamheten. Och gissa vad jag gör då, jo jag startar en =) Egentligen gjorde jag det för två veckor sen, men det är först nu som jag kom på hur jag skulle logga in på den. Ibland tror jag bestämt att hjärnan befinner sig i en gråzon bortanför allt klartänkande. Börjat bli lite förvirrad sen jag började jobba, belastar väl min hjärna med för mycket nu kan jag tro. Men i jämförelse med min kära sambo så är jag nada förvirrad *ler*

Men jag vet i alla fall att det bara är 4 jobbveckor kvar för mig att jobba, sen blir det 3 veckor semester. Semester..... jag får betalt för att vara ledig. Det är väl aningen förvirrat ändå *ler* Men det ska bli skönt. I förrgår bokade vi en resa till Paris!! 7 hela dagar kommer vi vara där. Åker i slutet av juli, det kommer bli underbart!! Boendet blir gratis, Ragnar har en farbror där, så vi får inta hans plejs! Runt 700 kostade resan tur och retur.... 700 pix.... DET är billigt!! Skavsta är verkligen suveränt! Ser verkligen fram emot den resan, tänk så mycket vi kommer få se. Jippi!!!

Helgen här hemma blir jag ensammen hemma, får se hur jag klarar det. Ikväll blir det i alla fall en film, sen sova tidigt och länge. Morgondagen blir lugn. På söndag blir det stockholm för att hälsa på en finefinfin vän, skoj! Underbart att få ha henne som vän, hon är allt det där som en bra vän ska vara. Ska bli skoj att få se hur hon bor.

Japp, välkommen till min blogg då! Ska se om den kommer läsas, och om jag kommer klara att skriva här. Ska göra ett försök i alla fall, älskar ju att skriva. På återseende =)

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2006-06-17 14:49:38

jag fick en länk till en blogg, som en kär anhörig startat. Bloggar har jag bara hört talas om förr och aldrig varit inne på. Nu fick jag plötsligt skrivklåda!

Semester, smaka på det ordet! När man är vuxen har det ordet samma smak som sommarlov hade när man var barn. 4 - 5 veckors ledighet. Njuta av dagarna! Samla minnen! Själva hoppas vi på 2 någotsånär lediga veckor, när våra otåliga kunder tar fritt. Ledig weekend är inte heller dumt, speciellt inte när man får chans att tillbringa den med son + sambo m fl på Gästabud i Nyköping. Det gäller att ta vara på stunderna!

Som ett allra första inlägg på den här bloggen får det räcka. Nu går jag ut och njuter av sommaren!

Postat av: Ragnar

Publicerad 2006-06-19 08:30:02

Nämen älskling, blev den rosa? ;-) Det hade jag väl aaaaaldrig kunnat gissa :-P Fin är den!

Postat av: Jessica

Publicerad 2006-06-19 20:32:34

Åh så jättekul! Välkommen till bloggvärlden! Det ska bli så spännande att läsa dina alster för jag tycker du skriver så himla bra :o)

Vad kul att ni kommer iväg på er Parisresa! Själv ska jag få Pippi i sommar som du vet, eller var det hälsa på Pippi jag skulle? ;o)

kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela