Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Midsommarfirande

Publicerad 2006-06-24 12:42:50 i Allmänt,

Glad midsommar, en gald och trevlig midsommar var vad det blev. Åkte till Gnesta och första hållplats var pappa med särbo. Meningen var att vi därifrån skulle åka vidare på en picknick med övriga för dagen deltagande. Men vädret skrämde visst, så det blev inställt. Men vi dukade upp picknick hos pappa, har man förberett så har man... Vi fyra gick sedan och kollade på midsommarfirandet som anordnades på området, för är det midsommar så är det. Det var ganska stilla där, men en stång såg vi i alla fall.

81929-5
Långsjön, platsen där firandet var. Några tappra som badade, det glittrade vackert på sjön.

81929-4
Långsjön igen.

81929-7
Stången är rest och barnen samlades för att dansa. Tanten med micken ville absolut att ALLA skulle dansa, när hon började springa runt bland åskådare så gick vi hemåt istället, tycker inte om sånt där tjat..

81929-6
För de som ville kunde man få prova på lite hästridning. Men då skulle man ha med sin föräldrer, jag frågade pappa, men han tog det visst på skoj ;)

Senare begav vi oss till syrrans familj, där fanns också lillebror och mamma med sambo. Sen fördrevs tiden på det trevliga vis som gör att tiden bara rusar fram =) Jag och min sambo spelade Pippispelet med den äldsta systerdottern. Det var ett roligt spel där man fick rita fräknar i ansiktet på varandra. Självklart passade jag på att göra riktigt stora fräknar i älsklingens ansikte ;) Minstingen kom ner också och ville titta på. Hon börjar bli stor hon också nu, han satt så duktigt och tittade på utan att riva hela spelet. Dock fick hon tag på fräknestiftet, hon ville ju också ha fräknar. Jag tänkte att det är ju inte så farligt, och lät det bero. Trodde också att det var något som lätt gick att få bort. När jag sen kom på att ta stiftet ifrån henne så hade hon målat sig ordentligt, och inga små prickar såklart, utan långa sträck... Hmm.... det kanske inte var så smart att låta henne ha den ;) Men hon var söt ändå *ler* Och det var ju inte jättelätt att få bort heller, man kan ju inte gärna dränka in hennes ansikte i tvål. Men till slut såg hon helt okej ut, men jag var ju inte jättepoppis hos henne längre.... Det fick bli morfar för hennes del. Men som tur är så är ingen av småtjejerna särskilt långsinta, så till slut kom hon till mitt knä och jag kunde pusta ut över att ha blivit förlåten =)

Senare så blev det sen sill och potatis och grillat, kvällen blev megatrevlig med en liten fest. Läste en kråkebok för barnen, det är verkligen mysigt att läsa saga för barn. Innan kvällen var slut satte vi i oss lite chips också, och det blev även en korv. Snacka om att jag blev mätt, först väldigt hungrig eftersom vi inte hade ätit mer än picknick och middagen blev rätt sen, sen proppmätt. Det är bra med balans i tillvaron *ler*

En lyckad dag alltså, vädret kunde ha vart bättre, men huvudsaken är ju faktiskt sällskapet =)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-06-25 23:34:40

Det verkar ha varit en mysig Midsommar! Önskar få bildbevis på fräknarna du ritade på undertecknads bror! :-)

Postat av: Marianne

Publicerad 2006-06-27 07:48:16

Instämmer med föregående, lite blyga "kommentator". Finns det någon bild på min son med fräknigt ansikte? Vill tillägga att vår skånska midsommarafton var helkul! Tack vare en viss liten internationell kille. Han, 15 månader gammal, kan verkligen konsten att liva upp en tillställning. Den som sett hans förtjusning över mormors köttbullar glömmer det aldrig!

Postat av: Anneli

Publicerad 2006-06-27 12:09:30

Det var inte meningen att vara anonym, eller att posta dubbelt. Jag var kanske trött, eller också är det datorns fel! ;-)

Postat av: Anneli

Publicerad 2006-07-06 23:13:37

Nå? Väntar fortfarande på prickig bror... :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela