Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Energidag...

Publicerad 2006-06-27 18:44:14 i Allmänt,

Idag har varit en sån dag som suger energi ur en. Det tar mycket på den egna energin när det är en sån dag då man sitter i telefonen hela dagen. Började dagen med att åka på ett möte med en viss verksamhetsutövare, det var meningen att två till skulle delta, men den ena hade förhinder och den andra glömde... Så det bidde bara tu, men det gick ju bra det också. Det var ett bra möte. De är inte så poppis på kontoret, men jag känner att kontakten mellan oss fungerar bra. Vi hade en del givande diskussioner också utöver det vi egentligen skulle prata om, så det känns ju bra. Men det är svårt det där med att inte ta på sig för mycket, jag vill ju gärna stå till tjänst. Men då är det bra med en chef som man kan diskutera med och som är tydlig med vad jag egentligen ska och inte ska göra. Men det är väl erfarenheter det också.

Efter lunch så hade jag en hög med lappar med namn på folk jag skulle kontakta, mestadels avlopp. Och de frågar mycket och undrar en massa, det är ju inte alla som tycker att vi är världsbäst. Och att hela tiden bemöta vänligt och försöka få dem mer positiva tar på min energi, så är det. Men det känns ändå skönt att kunna lägga på luren och höra någon tacka för hjälpen. Så det är väl värt det, men idag blev det lite många såna samtal känner jag. I morse ringde också en kvinna som har problem med hyresvärden. Hon har bett oss kolla av några problem med standarden, hyresvärden är inte jätteglad på henne, så igår kom han med en uppsägning av kontraktet. Hon var ju såklart uppgiven, och då ringer de till oss och pratar. Hyresvärden hade också mage att säga att han kunde låta dem bo kvar längre om de drog tillbaka de trådar de lagt ut. Men de står på sig, helt rätt känner jag.... Man ska inte ge sig för utpressning... Ja du.... vissa dagar händer mycket, det är en del av tjusningen med det hela =)

Bokade biljetter till Nyköpings gästabud idag, det ska bli skoj att gå och se det med trevligt sällskap. Fick ytterligare två semesterdagar idag också, i slutet av augusti, så med helg blir det fyra dagar ledigt, skönt. Min semester närmar sig nu, det ska bli skönt. Hoppas det går bra att koppla bort jobbet. Men det ska inte bli några problem va =)

Dagens bild är från förra sommaren, tog den ute vid Bergahälla utanför Linköping.

81929-8

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela