Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Så gott som redo!

Publicerad 2006-07-27 18:49:22 i Allmänt,

Jepp, nu är jag redo att åka till Paris. Fast helt redo blir jag när älsklingen också är det. Tar en liten paus i packandet, matlagningen och förberedande av blommor. Eller packningen kan jag nog inte göra mer åt idag. Och blommorna har jag radat upp på bordet, i morgon ska de få vattningssnören allihop. Hoppas att de klarar sig med det, fast det har alltid brukat gå bra. Och de har fått klara sig på det viset längre tid än en vecka också. Och maten puttrar snällt i ugnen, det blir kyckling idag, prima mat!! Sen en sallad till med äpple, rödlök, körsbärstomater, romansallad och rostad palsternacka i. Det blandar man sedan med senap, creme fraishe, mjölk och riven ost. Det ska bli spännande, men det smakade gott när jag smakade ;)

I tisdags var vi ju på smultronstället förresten, som vanligt väldigt gott. Och det var inte så farligt med folk heller. Men vi kom dit vid niotiden, så det kanske berodde på det. Men det var en underbart skön kväll, det är verkligen ljumma kvällar nu. Jag åt en grand Prix, en god glass. Och den var nog lagom också, för jag orkade faktiskt hela. Men till saken hör kanske också att jag var rejält hungrig! God glass och gott sällskap, perfekt!!

Igår sen, då var det ju Rs födelsedag. Jag åkte upp till stockholm, var där vid elvatiden. Gick sedan ner till området vid slotten och köpte biljetter till kvällens aktivitet. Gick sedan på stan och shoppade lite kläder, trevligt med lite nytt utbud. Det blev 3 tröjor, så nu har jag lite nytt till Paris också. Sedan vid tvåtiden gick jag till stadsbiblioteket för att se hur R har det på jobbet. När han sedan slutadet jobbet gick vi till Pizza Hut och åt middag, gottgott. Det visade sig också att jag hade valt ett bra matställe, R var mer än nöjd. Men servetriserna hade problem, vi fick vänta hur länge som helst på att beställa, och sen en evighet på att få betala. Så vi såg faktiskt till att de inte fick ett öre i dricks, ska man ge dricks så ska de förtjäna det, så det så ;)

Sen gick vi ner till Strömmenkajen för att invänta att klockan skulle bli 18. Då var det dags att åka en båttur, hade köpt biljetter till turen "under stockholms broar". Det var en resa på 1.45, en fin sådan. Fick lite info om stockholm och njuta av den vackra staden, det är verkligen en vacker huvudstad vi har! Jag tyckte det var dags att åka en turisttur på närmare håll =) Även det uppskattades. Sedan promenerade vi lite och hamnade på ett fik som hade öppet till 22, sånt gillar jag. En fika och sedan mot centralen och hem, hemma var vi igen vid 23 tiden, då var vi båda väldigt trötta och somande nog med en duns =) En bra dag var det.

Dags att titta till maten....

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2006-07-28 14:22:09

Hoppas ni får en riktigt trevlig semester! Glöm inte att skicka oss ett tjusigt vykort! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela