Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Lite av varje nu igen..

Publicerad 2006-07-11 19:47:57 i Allmänt,

3 dagar på jobbet, sen blir det semester.... Längtar!! Hoppas på kanonväder, men hur som helst ska det bli skönt med lite ledighet. Håller på att försöka jobba undan lite denna vecka, men det verkar snarare som om det blir mer än mindre ;) Var ute och kollade ett kommande avlopp i morse, det var mitt ute i skogen, så såklart att jag blev biten av en broms. Det ger konstiga bett, först blir hela handen röd, sen blir det en liten prick kvar som tycks klia i evighet. Och i morse glömde jag ta bort handen när jag stängde en dörr, så klämde ett finger där.... Verkar som om det hör till normaliteten att jag ska göra illa mig ;)

Var ett tag sen jag skrev nu, så det är lite saker som hänt här och var. Förra vecka skulle vi ut på picknick, men det blev inte så eftersom bilen läckte bensin. Efter många om och med kom vi iaf sen på att åka ut och köra upp lite bensin. Vi åkte till Oxelösund, det är fint där. Men det gick inte att hitta centrum, vi åkte mot centrum hela tiden, men plötsligt var man i ett återvändsgrändsområde.... märkligt. Och det dumma är att vi inte ens vet om vi nånsin hittade centrum ;) Men även om det inte blev någon picknick så blev det iaf fika vid kajen, där var fint. Sen åkte vi vidare mot Jogersö, som är ett stort badområde, och kanske camping? Så det blev en bra kväll till trots =)

Dagen efter så for vi ut i skogen, behövde bara åka en liten bit utanför Nyköping för att hamna mitt ute i djupa skogen. Lärdomen av det blev, glöm aldrig myggskydd när du ska ut i skogen... Men det var skönt med en skogspromiss.

I fredags var jag alldeles ensam hemma, var trött.... Men kollade iaf på en film på kvällen. och såklart så hittade jag en läskig film.... Men kunde iaf sova sen ;)

Lördagen bar med sig en tur ut till syrrans och hennes mans med fleras lantsälle, där är det riktigt riktigt najs!! Tyvärr så bestämde sig himlen för att öppna sig, men mellan blåst och regn var det fint. Söta, söta stora systerdottern var med också, så det blev mycket lek med henne. Hon är alltför söt hon. Och en tand har hon tappat, det är till att vara stora tjejen nu verkligen. Det helar själen att vara med henne, hon är en så fin tjej. Tyvärr var lillsyrran hennes sjuk, stackars kraken har vattkoppor :/

Söndagen sen blev det sooooooovmooorgon, underbart skönt!! Vackert väder var det... och sådana dagar ska ju utnyttjas, kände för att slappa lite. Så vi åkte och köpte mat och fika och packade picknickväskan och åkte ut till Stendörren. Det är ett naturreservat vid havet en bit utanför Nyköping. Där är verkligen vackert! Älskar det stället. Vi hittade en klippa till oss där vi hade det skönt i solen. Och vi adopterade en mås som vi gav pannkaka. Först tänkte jag ta den med hem, men sen kom vi på att vi får träffa den där istället, och den får komma och hälsa på oss också om den vill ;)

Jo, så det är fullt upp med att leva livet. Men det gäller att utnyttja kvällar och helger, för rätt som det är så är väl sommaren slut.... Men absolut inte än!! Onsdag, torsdag sen äntligen fredag!!! Semester... det känns helt sjukt underbart!! Och då kommer det underbara människor också som vi ska tillbringa helgen med... åh najs, najs najs!!

Idag blir det en björn på bild, kombineras bra med björnkramarna

81929-11

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela