Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Blanda och ta

Publicerad 2006-07-04 21:40:28 i Allmänt,

Helgen som gick lagades det alltså bil. Mammas sambo är verkligen en klippa han! Tack vare honom är våran bil inte längre en bensinstinkande kärra, utan nu är den lite vänligare mot miljön ;) Härligt! Och nytt bensinfilter har den fått också, och putsade tändstift! Kanon verkligen!! Han är snäll han som hjälpte oss med det. Var en trevlig vistelse ute på landet, trivs där ute, det är så lungt och skönt. Lantligt liksom.... Så har jag fått klappa de fina hästarna också, de är nästan som två hundar de där. Två små krabater, eller de är låga mer, den ena är relativt jäkligt fet ;) Men charmiga är de. Den ena kollade mina fickor, men jag hade inget gott med mig. Tur var väl det, annars hade han säkert käkat upp mina byxor. Men alltså, bilen.... Nu går den betydligt bättre, hoppas den går igenom besiktningen nu.

Det hade visst varit ett rån idag inne på banken nere i stan, vid tvåtiden... men det märkte inte jag något av. Vi satt i möte då, så det kan väl ha varit därför som jag inte hörde några sirener. Såg inga rånare heller. Det var visst en kund som hade blivit nockad med en batong, men hur smart är det egentligen att försöka stoppa ett par rånare. Det ger ju knappast mycket, det är nog mest bara dumt... Man vet ju inte vad det är för idioter, de kan ju få för sig vad som helst.

I morse skulle jag åka ut på ett avlopp. Det var precis vid kommungränsen mot Gnesta, så jag hade en bit att åka. Skulle vara där vid tio, så jag fikade lite snabbt och gick ner mot garaget vid halv. Tog ett tag att komma iväg eftersom jag hade en annan bil än favoriten. Körde gasbilen, hade samma problem som sist, komma på hur man får in backen. Men kom på det, tur det ;) Den går bra, men den har lite taskig acc tycker jag. Åkte till en avfart som skulle ta mig mot Gnesta, men vet inte hur jag tänkte när jag glatt svängde ut på motorvägen och åkte mot Helsingborg.... Gnesta ligger ju inte söder om Nyköping, men det gör ju däremot Helsingborg.... Tog ett tag att koppla också, det var först när jag passerat Nyköping Ö som jag kom på att det var fel, så fick ta av vid nästa avfart, vända på lämplig plats och sedan åka tillbaka. När jag sedan passerade Nyköping C igen så var klockan lite mer än tio i tio... Så var det med att vara ute i god tid. Men det finns ju gas på bilen, så den kan man använda ;) Kom sent, men inte skamligt sent. Bad om ursäkt, men det gjorde inte det minsta, så det var ju bra... Men någongång vill jag ändå komma i tid till såna utfärder, tror jag ska klara det varje gång, men alltid kruxxar nåt. Det var trevligt med bilfärd, skönt med AC, nog bästa platsen i värmen. Jobbrelaterat i alla fall.

Läste på texttv att regeringen (eller nån), fått i uppdrag att utreda möjligheterna till att förbjuda tvättmedel med fosfat. I Norge har de hållt på länge med olika tester, så varför ska Sverige utreda på egen hand?? Kan vi inte ringa grannen och fråga istället? Det är ju så dumt så det är värt ett pris i dumhet eller nåt... Och så ska de väl utreda i ett år kan jag tro.... Vi har handläggningstid på 3 veckor, varför har de ett år typ?

I morgon ska vi ta med oss middagen ut i skogen, det ska bli najs. Gjort en tonfisksallad, gott!! Blev så mycket så vi hade kunnat ta med sällskap också.... Snart lördag, då får vi komma ut till syrrans sommarställe utanför Linköping, det ska bli trevlans! Vädret ska bli kanon, och då är det stället en plats man gärna, gärna är på....!!


Dagens bild blir på ett av mina älsklingsdjur, en gibbonapa... Denna från Boråsdjurpark.

81929-10

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela