Josefin

Vi kanske inte kan förändra hela världen, men vi kan i alla fall få vår egen trädgård att blomstra!

Snart är det lördag igen...

Publicerad 2006-08-22 18:50:21 i Allmänt,

När jag gick hem idag så var det massa fotbollskillar längs hela gågatan. De sålde lotter till fördel för en fotbollsklubb som har stor jubileumsfest på söndag. En sak störde mig... Jag har jobbat hela dagen och vill helst bara komma hem och gärna vara i fred på vägen. Men artig som jag är så svarade jag dem alla. De hälsade och jag hälsade tillbaka, sen frågade de om jag ville köpa en lott. Och jag svarade vänligt "nej tack, det är bra". Två av killarna sa "okej, tack" och det var inte mer med det. Men några blev skitsura. De kan väl inte begära att alla ska köpa lotter eller? Jag svarade snällt och vänligt nej tack, då ska de väl inte bli sura heller?? Sånt stör mig, såna där påhoppare får faktiskt lära sig att ta ett vänligt nej....

Idag var jag inne en sväng på nya kappahl, de håller på och bygger om och ska öppna på torsdag. Det såg ut att bli jättefint! Fick en lapp med 25% rabatt som gäller då,  så jag spanade in ett par byxor som jag ska dit och prova då ;)

Ikväll är det premiär för Gilmore girls igen, jaaa =) Så nu kan R spela dataspel en gång i veckan igen *ler*

Snart är det lördag igen! Längtar! Det ska verkligen bli kul med den traditionsenliga kräftskivan!! Lite rädd för hur magen ska reagera bara, men utgår från att det går bra. Annars är det väl smällar man får ta. Och sen är jag ledig måndag, tisdag också, jippi!!

Förresten, om det är någon som vill ha middag så finns det här.... Det märks att jag kommer från en stor familj, för det verkar som om jag alltid lagar MASSOR av mat ;) Men det ska ju räcka till två, plus två matlådor, så det blir ju iaf en del, men inte hur mycket som helst. Och just nu äter jag mycket mindre också, men det känns rätt bra. Fast lite trist är det att stå och laga mat varje dag som är jättegod, och sen bli mätt hur fort som helst. Men det är nog inte farligt att minska på matintaget...

Jag är lite sugen på att köpa en sån crosstrainer, eller trappmaskin som jag vill kalla det ;) Men runt 4000 går en sån på. Det känns som rätt mycket, och jag vet inte om jag vill köpa en begagnad, ska man köpa en ska det nästan vara med garanti. Men det skulle vara så skönt att ha en träningsmaskin hemma, som man kan träna på då och då, det är nog lättare att det blir av då. Ska fundera lite till, och fundera på om vi har någonstans att ha den, det är ju bra också... Den kan ju inte stå undanställd, för då används den inte. Den ska stå framme och ge dåligt samvete, eller något *ler* Jag har ju egentligen råd, men 4000 är rätt mycket pengar..... Hmmm.... vet inte vad jag tycker. Men har velat ha en ganska länge, så det är ju iaf bestående. Vad tror ni?

81929-49

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2006-08-22 21:55:29

Hihi, så du är också i tränartagen? Robert står just nu och tränar på vår nya Orbitrek platinum... Jag orkade hela 10 plågsamma minuter på den igår innan jag fullkomligt föll av den :o)

Oj vad crosstrainern kostade pengar, så mycket behövde vi inte lägga ut. 4000 pengar är ju mycket!

Postat av: mamma

Publicerad 2006-08-22 22:01:38

Du får gärna låna 4000 av mig, räntefritt, betala tillbaka på 4 år, mamma ställer alltid upp duvet!Kram

Postat av: Jeanette

Publicerad 2006-08-23 11:14:16

Fniss, det där med maten kommer jag ihåg hur det var innan man lärde sig. Tyvärr gjorde jag som så att jag hade basingredienser till 4 port (2+2) men kryddade för 6-8 portioner... Mycket stark mat blev det...

Postat av: Jessica

Publicerad 2006-08-23 12:59:37

Jag är nog värst för jag lagar mat för 6 pers, kryddar för 6 pers och äter för 6 pers ;o)

Postat av: Jessica

Publicerad 2006-08-23 13:00:34

Om du vill kan du prova vår träningsmoj innan du köper en egen? Orbitreken är väl en vidareutveckling av Crosstrainern tror jag och vår Orbitrek kostade 1700:-

Postat av: Josefin

Publicerad 2006-08-23 16:26:29

Precis vad jag föreslagit till dig i mail =) Kolla den, lundholm telia, används fortfarande va?

Postat av: Jessica

Publicerad 2006-08-23 17:27:15

Visst används den fortfarande! Kollar mail ikväll vid hemkomst!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela